Senaste nytt
Gardinen blev och var stängd i omgångar under resan. Något enstaka spring fram. Trevlig purser.
Lufthansa fortsätter imponera, vi servering av dryck hade sambon somnat, hon är så medveten om att på first flygningen är det inte ok att man deckar det första man gör.
Pursern ställer ändå fram ett glas vatten till henne, utan att någon av oss har sagt eller bet om det.
Sen när hon vaknat efter ca en timme och man redan städat bort alt från matserveringen så frågar pursern om hon vill ha någon mat eller dryck då hon sov under hela serveringen.
Det är dom små sakerna som gör det!
Bra gjort Lufthansa!

20190511_132532.jpg


Maten var inget speciellt att tala om, ganska neutral i smaken men helt ok.

20190511_133811.jpg


Nu blir det buss med andra pax :eek: till terminalen innan det blir dax att leta efter Air Canada

20190511_152119.jpg
 
Nu är vi i Air Canada lounge. Blir nog att vi stannar här. Så otroligt lugnt och skönt. Och min erfarenhet av Lufthansa Senator är att det kan vara ganska mycket där.

20190511_154622.jpg

Det planet åkte vi mer för något år sen, välldigt trevliga och skön inredning i deras Dreamliner. Finns en rapport om den resan om ni vill leta och läsa.

Funderar på om jag ska försöka få nya riktiga boardingpass till Asiana flighten instället för Sas egna genetiska. Nördig som man är...
(EDIT: fick förklarat för mig från lounge värden att det kan dom printa nya vid gaten. Så varför ska jag gå ändra ut till check in. Nä det är ju sant. Alltid lär man sig något nytt.)

Ganska bra vanlig fika här. Inte så mycket BC fika, men det är lugnt då jag inte dricker och sambon ska inte ha mer skumpa :D

20190511_155039.jpg
 
Last edited:
Sist jag flög med Asiana F LAX-ICN så kom Asiana Manager till Star Alliance First Loungen och gav mig nya First Boardingpass. Kolla, om inte annat vid gaten finns det säkert nya :D
Okej, nu finns det ingen First lounge för oss här så just det att dom fixar det åt mig i loungen går nog inte. Om inte annat så får jag fixa det i ICN
 
Toppen