Gokväll från 1C ombord Lufthansa 1816 mellan MUC-BCN. Jag har precis avnjutit en "Hamburg-måltid". Innan resan återaktiverade jag mitt iPass: något som svarar sig om man åker mycket Lufthansagruppen, denna snåla koncern
Det blir nog en G&T till tror jag innan vi landar.
Hälsningar från SK1524 LHR-ARN över Nordsjön, där jag avnjuter Diamond-gratisdryck och dito WiFi (sedan vi passerat den lokala Bermudastriangel där uppkopplingen alltid upphör). Boardingkortet sa SK*G så jag visade kortet i förebyggande syfte när jag beställde. Antipastin är däremot betald, men 75 kr (och dubbla poäng denna helg) verkade som en bättre deal än 1650 EB-poäng.
Här kommer ett latergram från LX1250 då SAS ställde in vårt direktflyg från Malta och bokade om oss med Swiss via Zürich. Istället för SAS Plus blev det BoB med Swiss samt besök i den återöppnade Senator-loungen i Terminal A, verkligen inget dåligt byte!
1 timme och 45 minuters försening, är ombord på SK403 till CPH, värt varje minuts väntan att få denna måltid Polarrulle med ost och ärtor ned sköljs med en perfekt tempererade Cola Zero
Dessutom träffade jag en BC medlem jag skulle villa säga en av de trevligast dessutom, hon är på väg till CPH på jobb.
Gokväll från delstatsgränsen mellan Nebraska och Iowa Ombord UA2614 på väg mellan LAX och EWR. Under rådande omständigheter en ganska bra upplevelse. Glas-glas åter i Polaris sedan igår, och en bra IPA som nu är slut efter jag har varit ombord
Hälsningar från luften LX1249
Första flygningen på nästan två år. På väg till Valencia för en mara på söndag. Mellanlandar i Zürich och ska spendera 5 timmar där…. (Tar gärna emot tips på sysselsättning EBG/Business.)
Bra shark plate serverades och fick lite skumpa till det