Förrätt över Nordatlanten på SK931 mot Los Angeles. Helt fullt plan men det blev business genom vunnen uppgradering och polaren körde service desk uppgradering så en bra resa hittills.
Hälsningar från 1A över det för tillfället politiskt laddade luftrummet vid Grönland. Testade att förbeställa huvudrätt i appen och fick lax som inte var på ordinarie meny/vagnen. Funkade finfint.
Hälsningar från 1A över det för tillfället politiskt laddade luftrummet vid Grönland. Testade att förbeställa huvudrätt i appen och fick lax som inte var på ordinarie meny/vagnen. Funkade finfint.
Kaos i ATL så mitt inrikesflyg dit inställt och jag stannar på marken hela dagen. Istället bild från Tri-rail tåget på spontan resa norrut från Miami. För $5 kan man resa långt (om än spottandes diesel hela vägen). Väl framme på hotellet fick jag efter lite småsnack i checkin 8 drinkbiljetter till kvällens fria bar öppen i 90 minuter, måste hitta folk att bjuda.
Minus för CPH-MIA passageraren T. (med diamant-tag hängandes på ryggsäcken) som snikade sig igenom passkontrollkön reserverad för besättning.
Latergram från DK1164 CPH-LPA idag, väldigt trevlig flygning med engagerad och trevlig crew.
Som 40+ får man vibbar av flygen till Kanarieöarna som tonåring med Premiar och Blue Britannia på 90-talet. Blev ju mest läsk på den tiden dock…