Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Gnopps

Medlem
Hälsingar från 3 timmar försenat flyg med American Airlines Dallas - Sioux Falls (FSD). Flyget väntade på en flygvärd och fick varje halvtimme ny försenad tid. Jag hade bokat 4 timmars bytestid i FSD med ny biljett därifrån så det blev svettigt men hann till sist. När flygvärden till sist dök upp var vi många som applåderade och eftersom vi är i USA hördes det också "Praise Jesus" när hon dök upp.

Det var några år sedan jag flugit AA och i jämförelese med UA som jag är mer van vid:

Bättre
- Med status i Oneworld kan man redan vid bokning välja platser i Main Cabin Extra (premium ekonomi) utan extra kostnad. Där är det mer benutrymme samt fri alkohol (jag flyger senare idag widebody inrikes och har då också ett riktigt Economy Premium säte).
- Klara numrerade boardinggrupper. Inte som UA som massa "pre-boarding" grupper.

Sämre
- Appen betydligt sämre med färre möjligheter att uträtta saker
- Wifi på planet erbjuder sämre information
- Sämre info på skärmar vid gate
- Det var storm i Dallas och jag fick epost att jag kunde byta flyget gratis. Gick ej online och på flygplatsen vägrade de röra min bokning eftersom det var en poängbokning gjord av partner. Exakt samma tillfälle har gått jättefint på United (poängbokning gjord av SAS). Blev alltså ingen ombokning.
- Sämre flexibilitet vid samma-dags byten (får ej byta rutt)

Samma
- Lounger
- Urval på flyget

1717191648230.jpeg

Last edited:

011430121

Medlem
Lite kontrast till föregående bild. SK816 OSL-DUS. Intressant att det blev lunch med avgång kl 9.15
På alla avgångar efter kl 09.00 på linjer där det serveras ”lådan” så kommer den fram.
På flygning till LPA från OSL 09.30 serveras lådan direkt, därefter ingen matigt på resterande flygtiden som är 4-5 timmar
Självklart kan man spara lådan någon timme på bordet, men då är det flera gånger man får såga jag vill behålla den en stud när de försöker städa bort den

Kris

Medlem
På alla avgångar efter kl 09.00 på linjer där det serveras ”lådan” så kommer den fram.
På flygning till LPA från OSL 09.30 serveras lådan direkt, därefter ingen matigt på resterande flygtiden som är 4-5 timmar
Självklart kan man spara lådan någon timme på bordet, men då är det flera gånger man får såga jag vill behålla den en stud när de försöker städa bort den
Service mit fingerspitzengefühl!

Toppen