Senaste nytt

Guld till Diamant - värt mödan?

Jag har varit nära flera gånger men aldrig gjort det lilla extra för Diamond då det inte känts värt det. Sitter nu med nästan 75k och har några resor til planerade med SAS. Jag borde komma upp i 83-84k med dem och MC, så tror faktiskt det får bli en liten MR i september. Det blir kanske aldrig mer läge pga LT-Gold med SAS nästa period. Kul prova en gång, men i ditt läge hade jag tveklöst priorierat Plat.

Enligt mig absolut inte värt det. Jag hade fortsatt som guld även kommande år. Utöver det hade jag istället lagt pengar på Amex Platinum som her betydligt fler reseförmåner än skillnaden mellan huld och diamant.

Det som hade fått mig att gå för diamant skulle vara om det saknades några få 1000 poäng. Då kan jag tycka att värdet motiveras.
Vill så här en stund efter mitt inlägg belysa att promillehalten är 0,0 även om det lätt kan uppfattas annorlunda. Istället stavas fenomenet slarv och brist på korrektur.

Hej, är idag EBD och vi är 4 i familjen. Är det korrekt att familj enbart gäller i SAS lounge, dvs om vi mellanlandar i FRA kan jag inte gå in i SEN loungen med hela familjen?(barnen är 1år och 3år)
Hej, vi har 4 barn i familjen och med endast 2 EBG har vi fått nej till att gästa mer än 1 barn/kortinnehavare i Lufthansas lounger. De har varit mycket svårflörtade så när äldsta sonen fick EBG blev det genast fler timmar i lounge för familjen.

Har EBD och rekar absolut inte att kämpa det minsta för att nå diamant. Hoppet mellan silver-guld är gigantiskt, men guld-diamant är piss. Kan verkligen inte förstå hur SAS jobbar med detta. Känns som de borde omarbeta hela bonusprogrammet. Ankomstlounge är kul i teorin, gåvan är väl värd några hundringar. Gratis dryck gynnar ju bara de som regelbundet flyger economy och många som har diamant reser i dyrare klasser.

Hej, vi har 4 barn i familjen och med endast 2 EBG har vi fått nej till att gästa mer än 1 barn/kortinnehavare i Lufthansas lounger. De har varit mycket svårflörtade så när äldsta sonen fick EBG blev det genast fler timmar i lounge för familjen.
Ja då känns det som att EBG får bli till frugan.

En lite OT-fråga. Men om man är SEN på M&M får man ta med sig +1 eller +4 om familj då?

Är LH Senator och har aldrig blivit nekad (eller ifrågasatt) att ta med hustrun
och barnet dvs. +2 när vi passerat FRA/MUC.

Toppen