Senaste nytt

Guld/Diamond handbagage i Go Light

Fattar ej vad ni pratar om, för mig står de handbagage ingår på bokningar efter sommaren till o med? Eller missar jag nåt?

1677935936124.png

Byter jag till FRA som destination ingår handbagage. Kanske bara är inrikes som testballong.

Står uttryckligen att det ingår i go light för EBG+ på hemsidan där de listar statusförmåner. Att de inte står i bilderna ovan är väl inte konstigare är att det inte står att tex. lounge eller fast Track ingår för EBG+.

Tror jag hittat felet varför ibland det står det inte ingår på SAS på befintliga bokningar. Har sett följande.
Skärmavbild 2023-03-04 kl. 17.36.32.png

Denna bokningen mellan MMX-ARN är helt låst på allt. Har upptäckt att denna resan kommer utföras av SmartLynx. Försökte man boka denna resan för några dagar sedan vart det en seat map som inte matchade SAS normala a320 seat map. Här står det t.ex. det om väska, samma sak ingen lounge osv heller. Heller inte möjlighet att uppgradera flygning.

Skärmavbild 2023-03-04 kl. 17.36.49.png

Här är sedan en flygning som utförs av Xfly (SAS-ish) Där man kan välja allt sådant samt de står det om handbagage med.

Attachments

• Skärmavbild 2023-03-04 kl. 17.35.08.png
    Skärmavbild 2023-03-04 kl. 17.35.08.png
    71,8 KB · Visningar: 74
Skärmavbild 2023-03-04 kl. 17.40.38.png

Exempelvis här där den avgår från Arlanda borde de då stå att Lounge + fasttrack ingår (EBG och EBD på bokningen) men de står absolut inget. Pga Smartlynx, tror de hänt nåt som f-at upp de när den flygs av smartlynx

Toppen