Senaste nytt

Guld/Diamond handbagage i Go Light

Bokade nyss ett par flyg i Go Light, och tänkte lägga till handbagage, men det var redan där.
På bokningsbekräftelsen står det "Endast en väska som får plats under sätet (40 x 30 x 15 cm) ingår."
Men när jag bokade fick jag upp den här bilden:
Screenshot 2022-11-01 at 22.38.45.png

Och på bokningen står det:
Screenshot 2022-11-01 at 22.40.15.png

Är det en bugg? Eller har Guld och Diamond (provat bägge) fått en förmån tillbaka?

Har det inte varit så hela tiden? Iom prioboarding hade det varit mkt svårt för SAS att hålla koll på detta annars.

Det som försvann var väl incheckat bagage för EBG+ på Go Light i samband med att handbagage försvann på Go Light och byttes till personligt föremål.

EBG+ fick istället gratis handbagage.

Bokade nyss ett par flyg i Go Light, och tänkte lägga till handbagage, men det var redan där.
På bokningsbekräftelsen står det "Endast en väska som får plats under sätet (40 x 30 x 15 cm) ingår."
Men när jag bokade fick jag upp den här bilden:
Visa bifogad bild 134981
Och på bokningen står det:
Visa bifogad bild 134982

Är det en bugg? Eller har Guld och Diamond (provat bägge) fått en förmån tillbaka?
Guld och högre har haft fritt handbagage sedan biljetter utan handbagage infördes.

Hej allihopa,

Liten uppdatering, jag (EBD) har en flight 2'a Maj till Nice i Go Light, bokningsklass T, där jag får ta:
1 väska under sätet (40 x 30 x 15 cm) + 1 handbagage (55 x 40 x 23 cm)

Och returen (samma bokning) 7'e Maj är i Go Light, bokningsklass L, där jag "bara" får ta:
1 väska under sätet (40 x 30 x 15 cm)

Det ser likadant ut både i appen och på nätet, är det bokningsklassen eller bara en bugg?

Och på ett par andra Go Light, bokningsklass L, bokningar inrikes får jag både under sätet + handbagage.

Konstigt?

Noterade samma sak när jag bokade ARN-OSD för en vecka sedan. Som EBG (inloggad) var det bara under sätet-föremål som gällde på Go Light. Inget handbagage. Grävde inte djupare och avfärdade det som en bugg eftersom en "enhancement" på den nivån borde ha uppmärksammats på BC tidigt.

Reagerade också på det häromdagen, det ser ut som om en slug "enchancement", tråkigt för jag uppskattade verkligen den förmånen!

Om det nu faktiskt är så blir det intressant att höra hur det fungerar praktiskt. Tidigare har väl personer med Go Light fått en egen boardinggrupp och boardat sist för att möjliggöra kontroller? Eftersom man har Priority boarding som EBG+ blir det väl svårt att hålla koll?

Fattar ej vad ni pratar om, för mig står de handbagage ingår på bokningar efter sommaren till o med? Eller missar jag nåt?

Toppen