Senaste nytt

Guide: Växla hotellpoäng till miles

eh, det är Pointbreaks (5000poäng/natt) som är det riktiga klippet, så bra att det ofta t.o.m kan vara ett klipp att köpa
poängen (10k för $60) om man inte har tillräckligt.
(Last Minute Rewards må vara bra, men det gäller bara följande helg)

Håller med, det var pointbreaks jag for efter.

Till vilket flygprogram skulle ni rekommendera att man växlar över 230k ClubCarlson-poäng? AA i OW, United i *A (US går ju att köpa sig till rätt billigt ändå)? Målet är att få till en trevlig F-resa. Jag sitter inte inne med några mängder av poäng i något flyg-program som det är nu.

Till vilket flygprogram skulle ni rekommendera att man växlar över 230k ClubCarlson-poäng? AA i OW, United i *A (US går ju att köpa sig till rätt billigt ändå)? Målet är att få till en trevlig F-resa. Jag sitter inte inne med några mängder av poäng i något flyg-program som det är nu.

Om det var jag, skulle jag konvetera CC poäng till antingen American Airlines AAdvantage miles eller United Mileage Plus miles.

Jag konverterade 220k till USDM när de hade en promotion så att man fick 50% extra miles när man konverterade till USDM. Jag hoppas fortfarande att den ska återkomma, även om UAMP troligen är bättre.

jag har konverterat lite CC poäng till EB poäng, det står att det skall ta mellan 4-6 veckor för att poängen att komma till EB kontot.

Men "normalt" hur lång tid brukar det ta? Någon som har någon erfarenhet ?!

jag har konverterat lite CC poäng till EB poäng, det står att det skall ta mellan 4-6 veckor för att poängen att komma till EB kontot.

Men "normalt" hur lång tid brukar det ta? Någon som har någon erfarenhet ?!

Just EB-poäng till CC har jag ingen erfarenhet av, men jag har skyfflat Starwood till BAEC och Dividend miles, samt Priority Club till Dividend miles. Har för mig det tog mellan 1-2 veckor, ganska snabbt jämfört med vad dom anger.

Toppen