Senaste nytt

[Guide] Söka bonusresor online – oneworld (ver. 2014)

Senator

Moderator
Skulle tipsa om Seattle (SEA) och Vancouver (YVR) som visar ganska bra tillgänglighet i BA F. Inte varje dag, men kanske 4-5 dagar i veckan. Självklart lite långt att åka om man vill till NYC :)

Atlanta (ATL) samt Mexico City (MEX) visar också bra tillgänglighet som gateways.
 

sembl

Medlem
Skulle tipsa om Seattle (SEA) och Vancouver (YVR) som visar ganska bra tillgänglighet i BA F. Inte varje dag, men kanske 4-5 dagar i veckan. Självklart lite långt att åka om man vill till NYC :)

Atlanta (ATL) samt Mexico City (MEX) visar också bra tillgänglighet som gateways.

Rakaste vägen till NYC är ju via Vancouver eller Seattle

LHR-YVR/SEA på BA F och sedan CX F YVR-JFK eller hur Senator
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som lyckas hitta tillgänglighet på TAM/JJ med någon av metoderna, jag hittar 0 oavsett vilken jag söker med och undrar därför om de har dragit tillbaka awards från sökningarna och man behöver ringa in... (jag har USDM att bränna)
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som lyckas hitta tillgänglighet på TAM/JJ med någon av metoderna, jag hittar 0 oavsett vilken jag söker med och undrar därför om de har dragit tillbaka awards från sökningarna och man behöver ringa in... (jag har USDM att bränna)
Det verkar som det är ett generellt problem med awardplats tillgänglighet på TAM flygningar.
One World - TAM award flights - FlyerTalk Forums
 

jannewa

Medlem
Är det någon som lyckas hitta tillgänglighet på TAM/JJ med någon av metoderna, jag hittar 0 oavsett vilken jag söker med och undrar därför om de har dragit tillbaka awards från sökningarna och man behöver ringa in... (jag har USDM att bränna)
Sökte på TAMs hemsida, som är bra för att söka platser på TAM.
Man kan söka på dag, vecka eller månader. När man söker så är det promo award man kollar efter.

Hittade inte en enda plats ledig från Europa (LHR/MXP/MAD/FRA/CDG-GRU)

hittade 1 plats ledig på MIA-GRU i Mars. JFK-GRU fanns det platser ledigt både i Januari och Februari.


För att söka platser på TAM, välj Use Multiplus TAM points:

tam0.JPG

Då får man upp:

tam1.JPG


Hittar man PROMO är den bokningsbar.
Hittar man inte det kan man välja See more prices and dates.
Då får man upp:
tam2.JPG


Där man ser hela månaden.
Hittar man inget där väljer man Monthly selection.


tam3.JPG


Man behöver inte vara medlem.
 

Glenn E

Medlem
Plater på Japan Airlines verkar finnas av och till på British Airways hemsida men de är lättare att hitta på JAL:s hemsida.
 

Patrick

Medlem
Lite offtopic, men det ska komma en reserapport så fort jag har lite tid över. ;)

Hursom så lyckades jag landa en rad 1 på TAM A330 för ca 1 månad sedan, iofs inte den nyaste stolen - men bekvämt. De är blockade ända till check in - och bara på flygplatserna (ej online). Så vill man ha rad 1 får man se till att vara ute i goooood tid - eller ha riktig tur (som i mitt fall).
 

Attachments

  • f1.JPG
    f1.JPG
    {memory} MB · Visningar: 263

Dr. Miles

Expert
Övning från lördagens Workshop i Göteborg
http://www.businessclass.se/forum/threads/dr-miles-workshop-i-göteborg-lördag-2015-mar-21.22849/

Hur man söker två (2) British Airways First class awardplatser på ett effektivt sätt.

  1. Gå till American Airlines webbsida.
  2. Välj fliken AAdvantage Award
    Screenshot20150324_1.png
  3. Mata in två British Airways destinationer men det ena ska inte vara London. Av någon anledning visar AA webbsida inte någon sökningsreslutat när man söker mellan London och xxx.
  4. Så här ser det ut när man söker mellan London och Los Angeles.
    Screenshot20150324_5.png
  5. Seach by: "Date Flexible"
  6. Number of Passengers: Det ska vara 2 vuxna (även om det är för barn)
  7. Whats is Your Cabin Service Preference?: "First"
  8. What is Your Award Type Preference?: "MileSAAver"
  9. What are Your Carrier Preferences?: "AA + AAdvantage Participating Airlines"
  10. Klicka på "Continue".
  11. Nu visar sidan några datum som har 2 st First class awardplatser (men inte nödvändigtvis på British Airways flight).
    Screenshot20150324_2.png
  12. Klicka på "Show Full Calendar".
  13. Nu visar AA webbsidan en hel månad av platstillgänglighet av 2 st First class awardplatser (men inte nödvändigtvis på British Airways flight). Kategori ska vara "First MilesSAAver".
    Screenshot20150324_3.png
  14. Välj något datum som passar dig.
  15. I dagresultat visar sidan olika flygalternativ. I detta exempel visar det London-Boston och London-San Francisco med British Airways flight.
    Screenshot20150324_4.png
  16. Vänligen kontrollera flygdatum av varje flight. I detta exempel visar det London-San Francisco på 2015-OCT-28, inte 2015-OCT-27 som valdes.
  17. Klickar du på "Flight Details" kan du ta reda på enskilda flights bokningsklass. I detta fall visar det U klass (Business class) på flygningen mellan Stockholm-London och Z klass (First class) på flygningarna mellan London-Boston/San Francisco.
    Screenshot20150324_6.png Screenshot20150324_7.png

Nu gör du likadant även på hemresan.
 
Last edited:
Toppen