Senaste nytt

Guide, Jakarta Soekarno-Hatta flygplatståg

Skulle ta Ibis Styles eller annat hotell med direct connection till motorvägen. Har bott på andra hotell i närheten utan connection och då måste man ta höjd för köer, min 30 min. Även tidigt på morgonen. (Fortfarande byggarbetsplatser i området).
Annars är Jakarta Airport Hotel ett alternativ, ligger vid terminal 2 och går smidigt att ta tåget mellan terminalerna. Dock varning för maten där. Ät någon annanstans…
Shuttle'n på Ibis Styles som jag kikat på går var 120e minut :oops:
Blir det en natt där får de nog bli en grab ändå fast det är nära, man vill ju inte sitta och uggla på Soekarno i 120min mer än vad jag behöver när man hellre sover!

Shuttle'n på Ibis Styles som jag kikat på går var 120e minut :oops:
Blir det en natt där får de nog bli en grab ändå fast det är nära, man vill ju inte sitta och uggla på Soekarno i 120min mer än vad jag behöver när man hellre sover!
Jag har aldrig provat en Shuttle bus vid något flygplatshotell där. Har alltid kört en Grab. Funkar bra och billigt.

Har även bott på FM7 och åkt med deras egen shuttle. Det var helt OK. Men det var länge sen nu (5+ år).

Jag bokade en natt på Ibis Styles, då jag försöker vara konsekvent och trogen Accor och Hilton (Mest för min egen skull) :)
Det får bli shuttle beroende på om den tajmar bra på morgonen, annars är det ju småväxel med en grab på det avståndet!
Nu är det bara hoppas att Hilton går mig tillväga och kortar ner min stay på Doubletree en natt än att jag ska hålla på och behöva boka om den helt!

Har även bott på FM7 och åkt med deras egen shuttle. Det var helt OK. Men det var länge sen nu (5+ år).
Bodde där för ca. halvår sedan, låg då mitt i en stor bygg arbetsplats. Höll på missa mitt flyg då det tog 45 min med Grab därifrån. Kommer inte boka igen…

• Gilla
Reactions: hco
Bodde där för ca. halvår sedan, låg då mitt i en stor bygg arbetsplats. Höll på missa mitt flyg då det tog 45 min med Grab därifrån. Kommer inte boka igen…

Aow aow... låter inte bra! Bra med färsk info!
Är det detta hotell ni diskuterar?
Tänker ifall det är något byggarbete på vägen från Ibis Styles också :D
Men gissar hotellpersonalen har full koll på när man bör dra

1689092994666.png

Yes, FM7 "Resort" Hotel. Ja på hotell, jag säger nej på "Resort". =)
Troligen! Min erfarenhet generellt från Jakarta är att tidsindikationer ges med stor marginal. Ingen vill få skit från utlänningen som missade flyget. Kan tyckas irriterande och onödigt till en början MEN så helt plötsligt sitter man där i orörlig trafik och funderar på om kommer att missa sitt flyg/möte/etc. =)

Tänker ifall det är något byggarbete på vägen från Ibis Styles också :D

Visa bifogad bild 143651
Som jag sa tidigare. Hotell med access direkt från hotellet till motorvägen är perfekt, inga köer. Såsom Ibis Style. Alla som inte har access måste man ta omvägar för att komma till motorvägen eller andra vägar. Garanterat stopp i trafiken…

Jag har aldrig bott på hotell vid flygplatsen i Jakarta men jag hade gjort det om jag haft en så tidig avgång.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen