Senaste nytt

[Guide] Hur man registrerar påminnelse (Alert) på ExpertFlyer

Finns det någon maxlängd på hur länge alertsen jobbar? Skapade några stycken den 13 juli och ser nu att samtliga är borta.

Vilken abonnemangsform har du?
Jag har Premium och mina kommande Alert är kvar.
Har också Premium. Försökte att se om det fanns någon maxlängd på dem har inte hittat svar på det.

Ja. Ser ut så här (och helt tomt nedanför):

EF.png

Se ovan. Vi hamnade lite i otakt med inläggen. :)
En annan fråga.
Hade du en period som du inte betalade abonnemanget mellan Premium och Premium?

Jag tänker så här.
T ex om du hade Premium abonnemang till 2016-AUG-31 och du förnyade inte Premium abonnemanget direkt utan du betalade 2016-SEP-10.
Då finns det risk att alla sparade Flight Alerts som skapades före 2016-AUG-31 har försvunnit.

En annan fråga.
Hade du en period som du inte betalade abonnemanget mellan Premium och Premium?

Jag tänker så här.
T ex om du hade Premium abonnemang till 2016-AUG-31 och du förnyade inte Premium abonnemanget direkt utan du betalade 2016-SEP-10.
Då finns det risk att alla sparade Flight Alerts som skapades före 2016-AUG-31 har försvunnit.
God tanke, men tyvärr inte så heller. Jag har mailat nu och efterfrågat svar på dilemmat. Återkommer! :)

@Dr. Miles - Fick svar från ExpertFlyer att alla "förbrukade" alerts skulle ligga under Notified. Hittar dock inte alla där.

Upplever ingen annan problem så är det säkert handhavandeproblem från min sida. Tack för din tid!

Noterade nu att ExpertFlyer inte verkar vilja visa awards på Lufthansa som är 'för nära' i tid. Kollade på SFO-FRA från idag till fredag och det står med röd text att 'flygbolaget' inte visar när det är för kort tid till resa. United visar tillgång i X och imorse i I på flighten 4 OCT men Experflyer visar inget. Detta gör alltså att alerts man registrerat inte kommer trigga även om det öppnas upp platser.

Toppen