Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Tycker det är ett ärligt misstag från resenärens håll.

Däremot verkar ju gatepersonalen i Köpenhamn vara rejält oskärpt och släpper på pax utan boardingkort. Det är ju ett ganska allvarligt säkerhetsproblem.
Dom släppte väl på ngn Ryss på ett SAS plan för ett tag sedan också utan boardingkort?

Dom släppte väl på ngn Ryss på ett SAS plan för ett tag sedan också utan boardingkort?

I just det fallet så släppte han väl, så att säga, på sig själv.

Det var en kvinna om jag inte minns fel. Men att de har så dålig koll i gaten att folk kan smyga ombord är väl det mest uppseendeväckande. Nu har de stärkt upp med extra säkerhet och obligatorisk headcount. Annars hotade USA att dra in SAS tillstånd.

Det var en kvinna om jag inte minns fel. Men att de har så dålig koll i gaten att folk kan smyga ombord är väl det mest uppseendeväckande. Nu har de stärkt upp med extra säkerhet och obligatorisk headcount. Annars hotade USA att dra in SAS tillstånd.
Head, eller empty seats, count torde väl alltid ha varit obligatoriskt?

Annars skulle jag ha betänkligheter att flyga med SAS när kaptenen rapporterar souls on board.

Head, eller empty seats, count torde väl alltid ha varit obligatoriskt?

Annars skulle jag ha betänkligheter att flyga med SAS när kaptenen rapporterar souls on board.
Det är alltid lätt att räkna fel på c:a en passagerare, speciellt om man mentalt redan vet vad totalen är planerad att vara.

Fripassageraren med SAS var en rysk man som tydligen strosade omkring länge airside på Kastrup utan biljett och som försökt smita ombord många flyg innan han faktiskt lyckades. Att amerikanska myndigheter skulle hotat att dra in SAS tillstånd p.g.a. det inträffade finns det inga belägg för. Den som behöver färska upp sitt minne över detaljer kring incidenten och rutiner för när man faktiskt räknade antalet passagerare ombord kan kika i tråden som gäller just denna incident:

That poor lady.. "A holidaymaker has vowed never to use TUI again following a "nightmare" all-inclusive trip to Corfu, where she claimed there was "no English food" or entertainment at the hotel. Susan Edwards embarked on a week-long holiday to the Greek island on May 12."

That poor lady.. "A holidaymaker has vowed never to use TUI again following a "nightmare" all-inclusive trip to Corfu, where she claimed there was "no English food" or entertainment at the hotel. Susan Edwards embarked on a week-long holiday to the Greek island on May 12."
Låter som i paritet när jag och min sambo skulle boka en charterresa för länge sen då hon aldrig hade varit på någon och jag ville göra henne lite obekväm, så satt vi och kikade recensioner på hotell i Turkiet varav en dålig recension va "Dom har ingen bacon på frukosten", no shit.

Toppen