Jag är allergisk mot nötter och jordnötter och känner helt klart små irritationer i halsen av när jag känner lukt av nötter, men inte så att det påverkar min andning utan mest bara ett obehag. Jag har dessutom fått i mig nötter vid ett tillfälle (och det var inte roligt alls) och det är betydligt värre. Jag misstänker att det är den obehagskänslan som av någon anledning är värre hos vissa människor (jag misstänker att en hel del är mentalt).
Med det sagt om man nu anser sig vara så pass nötallergisk så ska man givetvis nämna det i bokningen. Då är det upp till företaget att bestämma om dom vill ha den kunden eller inte. Jag förstår Thai i detta sammanhang och jag är faktiskt förvånad över att inga flygbolag uttryckligen går ut med att dom inte kan garantera en nötfri flygning.
Med det sagt om man nu anser sig vara så pass nötallergisk så ska man givetvis nämna det i bokningen. Då är det upp till företaget att bestämma om dom vill ha den kunden eller inte. Jag förstår Thai i detta sammanhang och jag är faktiskt förvånad över att inga flygbolag uttryckligen går ut med att dom inte kan garantera en nötfri flygning.