Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Jag är allergisk mot nötter och jordnötter och känner helt klart små irritationer i halsen av när jag känner lukt av nötter, men inte så att det påverkar min andning utan mest bara ett obehag. Jag har dessutom fått i mig nötter vid ett tillfälle (och det var inte roligt alls) och det är betydligt värre. Jag misstänker att det är den obehagskänslan som av någon anledning är värre hos vissa människor (jag misstänker att en hel del är mentalt).

Med det sagt om man nu anser sig vara så pass nötallergisk så ska man givetvis nämna det i bokningen. Då är det upp till företaget att bestämma om dom vill ha den kunden eller inte. Jag förstår Thai i detta sammanhang och jag är faktiskt förvånad över att inga flygbolag uttryckligen går ut med att dom inte kan garantera en nötfri flygning.

Jag håller med @mjulven att man själv starkt måste överväga riskerna om man har nötallergi. Om det är en så svår nötallergi som det skrivs om i de båda kvällstidningarna måste man ju själv överväga om man överhuvudtaget kan resa. Det finns naturligtvis inget flygbolag som kan garantera att det inte finns spår av nötter på en flygning. Det gäller ju hur man än reser, tåg, båt och går på restaurang. Det är ju bara det egna hemmet och egna bilen man kan vara säker i. Man måste själv ta ansvaret för detta, det går inte att lägga på ett flygbolag eller på sin omgivning.

Det är naturligtvis mycket beklagligt att vara utsatt för en sådan stark påverkan av nötter. Det låter ju som ett enormt begränsat liv med tanke på att man kan bli utsatt för spår av nötter på de flesta offentliga platser.

Googlar man ’jordnätsallergi thai airways’ så är hela internet tapetserat med människor som inte kunnat åka med TQ.
Om jag hade haft en (upplevt) dödlig allergi så hade jag i vart fall gjort någon liten ansträngning i form av research för att inte utsätta mig för (upplevd) dödsfara. Innan jag bokat biljetten.

Jag som trodde att Aftonblaskan inte kunde sjunka lägre... och då publicerar de något som detta och överträffar sig själva.

Jag tål inte heller nötter, men de får ändå boka en biljett. I vissa fall tvingas man dessutom stå ut med att ha dem som mittsätesryttare. TG får väl lösa detta genom att tydligt informera om att deras flygningar kan innehålla spår av nötter...

TG får väl lösa detta genom att tydligt informera om att deras flygningar kan innehålla spår av nötter...
Det gör dom. Tog mig tio sekunder att finna den informationen.

upload_2017-12-31_13-54-2.png

Travel | Information | Thai Airways

Toppen