Senaste nytt

Greek hospitality - Aegean Airlines i Business Class; Paris - Aten + natt på Sofitel

Jacob

Medlem
Ser väldigt bra ut för att vara business class inom Europa. Får se till att testa Aegean någon dag.

Tack för rapporten!
 

mrflyt

Medlem
Mycket imponerande matutbud för en europaflygning.
Vi som fått guldkort genom dem kanske får spåna på en milagerun med A3.
 

GOTATH

Medlem
Tack för alla trevliga kommentarer och Gillamarkeringar!

Trevlig rapport. Aegean tycks verkligen leverera en business produkt i högsta klass. Tänk vilken skillnad det blir när man serverar rätterna separat! Hur var beläggningen på flyget i allmänhet?

I business var vi 4/12 och economy var väl 80-90%. Då jag flög från LHR i påskas var planet fullt, så de verkar kunna fylla sina linjer väl.

Tack för bra rapport Gotath! Jag lovade ju vid BC-träffen att du skulle bli nöjd med Aegeans C-produkt. På totalt 7 flygningar i C med dem under det senaste året har jag aldrig blivit riktigt besviken, utan allt som oftast har resan varit en ren fröjd. Det enda som jag egentligen har att anmärka på är något som även du berör - ibland är besättningen helt enkelt inte tillräckligt uppmärksam, utan det har hänt ett par gånger att de mer eller mindre försvunnit så snart middagsserveringen stökats undan. Överlag tycker jag ändå att servicen ombord håller hög nivå, och maten och presentationen därav är i regel långt bättre än vad jag upplevt på SK, LH och LX. Instämmer alltså i din uppmaning - fler borde se till att testa detta!

Det stämmer och jag blev verkligen inte besviken :D
 

med

Medlem
Härlig rapport GOTATH. Har själv flugit Aegean i C några gånger och alltid varit en suverän upplevelse.

...Välkomstgåvan från hotellet var en macarone, en madeleinekaka och en till söt sak samt några flaskor vatten....

Om du menar den vita i mitten, den kalas för loukoumi eller lokomi om man följer svenska uttal istället för grekiska grammatik. Den tredje ser ut närmare som en touloumpaki till mig än madaleinekaka.
 
Toppen