Senaste nytt

Gratisnatt eller $100 voucher via Shangri-La Golden Circle

Helt sjukt bra! Nu har jag fått in mina poäng också! Jag hade lite gamla poäng från när jag bodde på Shangri-La Muscat och i och med att Golden Circle nu har kampanjen "Less is more" http://www.shangri-la.com/corporate/golden-circle/less-is-more/ så hade jag precis råd med ett rum på Traders Hotel i Rangoon, (kostar 1500 poäng nu under kampanjen). Passar extra bra i Rangoon där hotell överlag är väldigt dyra (med tanke på vad man får för priset).

Som grädde på moset har frugan ett kort som nu är tankat med 100 USD i restaurangen plus att jag har en felstavat kort som också är tankat med 100 USD. Kan det blir bättre!? :)

Tillsammans med Hilton Goldkampanjen måste detta vara det bästa bc.se har kommit med hittils! :)

Det gick bra att använda Mat&dryckvoucher på Shangri-La i Singapore.
Ett problem var att man måste gå till hotellets Business Centre först för att växla elektroniska vouchern mot utskriven kupong OCH kupongen gäller bara den dagen då man växlar.

Jag hade tänkt att använda kupongen till middag men restaurangen (Shang Palace) var fullbokad på kvällen så fick jag ändra min schema och använde den till Yum Cha (afternoon tea på kinesiskt sätt).

Observera att man kan tjäna poäng när man använder vouchern, inte bara för överskjutande
summa utan för hela beloppet (det fick i alla fall jag), $100 det 100 poäng.
Så om man har 200 poäng kvar på kontot så är det ett bra sätt att fylla på tills man får 500 och
kan ta ut ytterligare $50

Points for Non-Hotel Stays
You do not need to be a hotel-staying guest to earn GC Award Points. You can earn GC Award Points on qualifying spending on food and beverage, as well as treatments at CHI, The Spa, at any Shangri-La hotel, resort, Traders hotel or Kerry hotel.

http://www.shangri-la.com/corporate/golden-circle/earn-points/

Jag var i London häromdagen och hade glatt mig åt att utnyttja några drinkkuponger från denna deal på the Shard. Till min besvikelse kan man först börja använda sina golden circle-poäng i London den 31 augusti. Nåja, jag ska om två månader till Tokyo så jag får väl använda dem där! :)

Kommer inte att utnyttja mina 1200 poäng, kan jag ge voucher till någon annan eller brinner pointsen inne? Har ju inte nåt kort i handen. Nån som har erfarenhet av detta?

Kommer inte att utnyttja mina 1200 poäng, kan jag ge voucher till någon annan eller brinner pointsen inne? Har ju inte nåt kort i handen. Nån som har erfarenhet av detta?

Poängen går ju inte ut förrän 31 dec 2015 så du vet.. Jag har vid tre olika tillfällen (två olika hotell) utnyttjat vouchern och aldrig har de frågat efter mitt namn eller id-kort. Det enda jag har uppgivit är mitt vouchernummer. Således bör du kunna ge vouchern till vem som helst.

Vill du vara helt säker så kan du gå in i din golden circle-profil och gå in på"Redemption Group". Där kan du lägga till upp till 5 familjemedlemmar som får utnyttja dina poäng, helt enligt reglerna. Om sedan personen i fråga inte är släkt med dig är nog helt omöjligt för Golden Circle att bevisa.

Du bör hur som helst inte låta poängen förfalla! För det är väldigt proffsiga bartenders som jobbar på Shangri-La i mitt tycke! :p

Nu dök en ny möjlighet upp. Från och med nu går det att växla in 10 poäng till 1 dollar på kedjans restauranger. 1200 poäng blir således 120 dollar (eller motsvarande i lokal valuta).

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen