Senaste nytt

Gratis uppgradering till Business Class på Swiss till Geneve

Igår gjorde jag min resa GVA-CPH-GVA, första benet var väl helt enligt förväntan men på tillbakavägen uppstod lite problem. Det hade blivit equipment change så planet var överbokat med 10 personer tydligen. Drabbade dock inte mig, det jag drabbades av var dock att efter 3e raden (jag satt på rad 4) så var champagnen slut, och det dracks inga stora mängder på GVA-CPH heller. Det fanns två små flaskor och den ena fick 2 personer på raden framför dela på, den andra delades dock ut till en person på rad 1 så ingen på rad 4-6 i business fick någon champagne. Möjligt att det var en HON eller annan VIP som satt där, tyckte dock det var tråkigt att bli utan champagne och att inte mer fanns lastat. Tror att vi på resan till CPH drack 1½ flaska totalt och det var bara en halv flaska plus 2 små-flaskor kvar för tillbakavägen.

Flyget skulle avgå vid 11:40 så jag hade sett fram emot någon form av lunch, de 15 första personerna fick en bricka med 2 ostar, en huvudrätt bestående av någon lins-röra samt kyckling (eller vad det nu var) plus en liten chokladdesert. Jag var dock nummer 16 att få mat och då var den maten slut, jag erbjöds istället en sallad bestående av 1 salladsblad, en liten blandning av små bitar gurka/tomat samt någon gul "röra" som jag tror var typ mango och gul paprika. Till det fanns en "fruktsallad", sån där man brukar kunna köpa burk. Var absolut inget fel på smaken men som lunch så var det långt ifrån tillräckligt för att man ens skulle bli i närheten av mätt. Nu var det 2 rader till som fick exakt samma mat som jag. Är det vanligt att det serveras 2 helt olika sorters mat ombord i swiss business i europa?
När serveringen hade kommit till rad 3 så började de plocka av brickorna från de som satt på rad 1 som redan hade hunnit äta klart (serveringen gick som sagt oerhört långsamt). Innan jag fått min mat hade de 3 raderna framför redan hunnit få påfyllning av dricka och hälften hade fått sina brickor bortplockade för att de ätit klart, är det vanligt? Normalt sätt kör man väl hela businesskabinen och serverar innan man serverar en andra gång och börjar plocka bort brickorna?

Hmm det kanske var samma två snubbar som på min flight förra månaden? Båda var SEN och fick i stort sett all uppmärksamhet på flighten. Tack och lov fanns det gott om skumpa på flighten, som undertecknad lyckades tömma.

Vi pratade om det igår, men nu när jag läser om det är jag ännu mer nöjd att jag ombokades till CPH-ZRH-GVA.

Trist hursomhelst. Skicka ett mejl till SWISS.

Även på vår flight mellan CPH och GVA tog skumpan slut efter varsitt glas. Oerhört trist när man vill starta sin weekend med bubbelfest.

Toppen