Senaste nytt

Gratis laddningsstolpar för elbilar på Arlanda flygplats

Juancarlos

Medlem
Bumpar den här tråden lite. Jag har en elbil nu som jag tänkt ta till arlanda när jag ska åka bort en vecka i november, jag har bokat plats i P41 där det står att det finns laddare men att det inte går att boka en laddplats utan det får man på tur.
Jag kan inte information om maxtid man får stå parkerad vid en laddare så jag antar att man bara ställer sig där, pluggar i och låser en plats den tiden man är borta. Är det så ?
Behöver typ 70% för att ta mig hem och det känns lugnt att den står med så hög laddning den veckan jag är borta även om jag ska testa schemalägga så den inte börjar ladda förens dagen jag kommer tillbaka
Finns ett fåtal laddare i P41 (ca 10 st). Precis som du skriver ska man ha rejält med tur för att få tag på en laddare. Det är både hybrider och rena elbilar som laddar.
 
Finns ett fåtal laddare i P41 (ca 10 st). Precis som du skriver ska man ha rejält med tur för att få tag på en laddare. Det är både hybrider och rena elbilar som laddar.
Okej , men då är det så alltså att man bara ställer sig där och låser en plats så länge man är borta.
Gissar att det är fåtal, relativt till antal parkeringsplatser, på de andra parkeringarna också då?
 

Juancarlos

Medlem
Okej , men då är det så alltså att man bara ställer sig där och låser en plats så länge man är borta.
Gissar att det är fåtal, relativt till antal parkeringsplatser, på de andra parkeringarna också då?
Exakt du parkerar på laddplats och kan ladda så mycket du vill under tiden bilen står parkerad eller rättare sagt så länge du är bortrest. Platserna finns på plan 3 utmed den södra väggen.
 
Toppen