Senaste nytt

"Gratis" 8000 extrapoäng genom att signa flera kort.

De enda tråkiga och göra detta är väl att man åker på kreditslagningar på personnumret.
Kanske blir trubbel om man köper hus eller lägenhet framöver.
Typ varför har du 4 kreditkort för? Bankerna brukar ju inte gilla många kreditslagningar på kort tid.
Som mest har jag haft 8 st kredit/debitkort samtidigt (för närvarande har jag dock bara 7 st). Medmera Bank (som ger ut Coop Medmera Mer-kortet) har bara dom gjort 3 kreditupplysningar (en när jag skaffade kortet, en när jag höjde kreditgränsen till 50000 kr och en till när jag höjde kreditgränsen till 100000 kr) under de senaste 12 månaderna. För några månader sedan beviljades jag ett bostadslån hos Swedbank utan några problem och de frågade ingenting om alla mina kreditupplysningar. Jag sköter dock min ekonomi väl och betalar alltid allting i tid.
 

Volatyle

Medlem
Inser nu att jag vände på det förut, vad jag ämnade att skriva var såklart:
Dyker det upp liknande kampanjer för att registrera sig för *Diners*?
 
Finns fortfarande en variant kvar: T006 | SAS Eurobonus World MasterCard

7 000 Extrapoäng – om du gör ett köp inom 30 dagar *. Årsavgift 0 kr första året (ord.pris 395 kr/år).
2 000 Extrapoäng – om du även ansöker om ett PointEarner-kort och gör tre köp inom 30 dagar. Årsavgift 95 kr/år.
Tack för tipset!
Då OKQ8 sänkt sin bonus till så gott som 0 hoppade jag på erbjudandet. Ser till att göra ett köp med det här kortet för att få poängen, men sen kanske jag kör på Coop MedMera Mer som ger 15p/100kr istället för 10 om jag räknat rätt? Återstår att se om någon av dessa sänker bonus precis som OKQ8 gjorde pga eu-reglerna.
 
Tack för tipset!
Då OKQ8 sänkt sin bonus till så gott som 0 hoppade jag på erbjudandet. Ser till att göra ett köp med det här kortet för att få poängen, men sen kanske jag kör på Coop MedMera Mer som ger 15p/100kr istället för 10 om jag räknat rätt? Återstår att se om någon av dessa sänker bonus precis som OKQ8 gjorde pga eu-reglerna.
16,66p/100kr om du växlar i block om 60 000 Coop-poäng. Då och då kör Coop kampanj så växlingskursen ger 20p/100kr. Amex kommer fö inte att sänka bonusen eftersom de inte träffas av EU-reglerna.
 
16,66p/100kr om du växlar i block om 60 000 Coop-poäng. Då och då kör Coop kampanj så växlingskursen ger 20p/100kr. Amex kommer fö inte att sänka bonusen eftersom de inte träffas av EU-reglerna.
Kanon. Beställde även ett Coop MedMera Mer nu.
Att amex inte sänker har jag förstått men frågan är hur Coop gör. Förhoppningsvis är betalo-avgiften den enda försämringen de gör (en väldigt tråkig försämring dock).

Skaffar ev också sas amex bara för att få lite snabba eb poäng vid sign up. Många kort blir det :)
 
A

Aurora

Guest
Kredittkortbonuser så langt for min del:
SAS EB MC = 6000p
SAS EB MC Pointearner = 4000p
Diners = 6000p
Amex classic = 5000p

Totalt 21,000p :)
+ de coop-poengene man får fra coop medmera, 5000p coop poeng. Hva nå det blir i eurobonuspoeng :p

Har sagt opp Pointearner (99kr/året), vurderer å si opp diners etterhvert (695kr/året) - men SAS EB MC er gratis så lenge man har diners. Amexen er veldig kjekk pga 30p/100kr brukt på sas.se. Håver inn poeng på den, så på tross av elendig inntjening (10p/100kr) ellers, frister det å beholde den. Ideelt sett sitter jeg igjen med COOP medmera og amex til slutt. Det fine med diners er at jeg har klart å få en ganske høy spend til å være student, dermed får har jeg en del gratis loungebesøk i år. Skal se om disse viser seg nyttig, og dermed vurdere om diners-kortet sin kostnad står til "fordelene" i år.
 
Last edited by a moderator:

Volatyle

Medlem
Finner just nu bara kampanj på Mastercard eurobonus. Diners och pointearner har inga kampanjer för närvarande iaf...

En annan fråga, får jag säga upp mitt kort när jag vill under första friåret eller måste jag vänta tills ett år gått?
 
Toppen