Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

Kan man som gäst på Grand Hôtel sätta notan från Mathias Dahlgrens restauranger på rummet? Och innebär det då även att bordsnotan genererar EB-poäng som Diamond-medlem?

Jag gissar på att man måste bo på hotellet, men ingen aning. Ska dit om några veckor, kan kolla då om jag kan sätta Dahlgrens nota på rummet.
Spännande @Jakob Österberg att du både ska bo på Grand Hôtel och äta på Matsalen. Precis samma upplägg har jag planerat om några månader. Känner jag dig rätt återkommer du säkert här på forumet med en fyllig rapport.

Kan man som gäst på Grand Hôtel sätta notan från Mathias Dahlgrens restauranger på rummet? Och innebär det då även att bordsnotan genererar EB-poäng som Diamond-medlem?
Åt på matbaren förra veckan och det går alldeles utmärkt att sätta det på rummet. Hur det är med poängen är lite knepigt och har tyvärr inget bra svar på det. Man verkar få strax under det man spenderat i poäng. Har bott två ggr på Grand och båda gångerna har jag fått typ 90% av min spend(ena gången med Matbaren och ena gången utan). Har inte orkat bråka då det är bra utdelning som det är så jag har inget exakt svar på frågan.

Last edited:
För att förtydliga:
I juni bodde jag en natt utan att besöka Dahlgren. Rumskostnaden var 2800kr och jag spenderade 770kr i baren vilken gav en slutnota på 2870kr (då vouchern dagits). Denna vistelse gav 2584 poäng
Förra veckan bodde jag fyra nätter till en sammanlagd kostnad av 10710. Utöver detta hade jag en nota på 4125-700kr som inkluderade besök på Matbaren. Totalt 14135kr. För detta fick jag 13020 poäng. Min nota på Matbaren var större än skillnaden 14135-13020 så det är inte där skon klämmer. Som sagt, matemetiken går inte ihop, men jag tycker dealen är tillräckligt generös så jag tänker inte påtala/klaga/fråga om poängen.

För att förtydliga:
I juni bodde jag en natt utan att besöka Dahlgren. Rumskostnaden var 2800kr och jag spenderade 770kr i baren vilken gav en slutnota på 2870kr (då vouchern dagits). Denna vistelse gav 2584 poäng
Förra veckan bodde jag fyra nätter till en sammanlagd kostnad av 10710. Utöver detta hade jag en nota på 4125-700kr som inkluderade besök på Matbaren. Totalt 14135kr. För detta fick jag 13020 poäng. Min nota på Matbaren var större än skillnaden 14135-13020 så det är inte där skon klämmer. Som sagt, matemetiken går inte ihop, men jag tycker dealen är tillräckligt generös så jag tänker inte påtala/klaga/fråga om poängen.
Kan det vara så att momsen inte är poänggrundande?

Toppen