Senaste nytt

Gott nytt flygår från Göteborg Landvetter Airport !

Hej Erik,

Det blir fem nya koncept för Landvetter. Vi har inte släppt informationen om vilka som kommer att öppna, men inom de närmaste veckorna så kommer vi att börja bygga inredning och berätta vilka de blir. Håll ögonen öppna med andra ord :)

- Fredrik

Måste bara skriva det i denna tråden, men utrikes har ju blivit ett himla lyft! Inte varit där sedan i september, och snacka om förändring! Nyfiken på vad som kommer att bli vid gamla bokhandeln/Espresso House.

Hej och välkommen!

Min enda brasklapp är inrikes. Dåligt med sittplatser för det första, Espresso House är visserligen ett lyft. Kan man inte göra lila inrikes delen som ett enda stort vardagsrum ala Espresso House nya koncept. Stora taklampor, den bruna dova inredningen, mer plantor osv. Det kan få folk att stanna ev lite längre. Den lilla shoppen kan tas bort då jag aldrig sett någon handla där utan säljaren ser mest uttråkad ut. Något som jag också stört mig på länge är att man har ställt Amex som raggar kunder vid trappan, de pratar alldeles för högt och är för på mot de som bara vill softa i iaf 10 min. Ställ dem där nere i ankomsthallen istället. Saknar också att köpa mina färska räkor på väg hem som för många år sen. Kan man inte öppna en räkcounter med kylväska och klampar innanför security ? detta är det jag kan komma på nu.

Välkommen än en gång till forumet.

Hej Sembl,

Håller med dig angående sittplatser att det vid vissa avgångar finns alldeles för få. Inrikestrafiken ökade ju kraftigt 2011/2012 och vi måste se över hur vi kan få in fler sittplatser. Att utöka Espresso House som vi gjorde i våras är ett sätt. Det kanske finns fler idéer på hur man kan göra det?

Shoppen är uppskattad, men innehåll och presentation kan man säkerligen vrida några varv på. Amex avslutade sin värvningskampanj i somras så just nu har vi satt dit sittplatser.

Räkorna tar jag med mig vidare. Har inte sett det själv, men hört att det var uppskattat. Räkor och västkusten är ju tätt förknippat så jag kan förstå att det var uppskattat.

Tack för all feedback.

- Fredrik

Hej och välkommen!

Min enda brasklapp är inrikes. Dåligt med sittplatser för det första, Espresso House är visserligen ett lyft. Kan man inte göra lila inrikes delen som ett enda stort vardagsrum ala Espresso House nya koncept. Stora taklampor, den bruna dova inredningen, mer plantor osv. Det kan få folk att stanna ev lite längre. Den lilla shoppen kan tas bort då jag aldrig sett någon handla där utan säljaren ser mest uttråkad ut. Något som jag också stört mig på länge är att man har ställt Amex som raggar kunder vid trappan, de pratar alldeles för högt och är för på mot de som bara vill softa i iaf 10 min. Ställ dem där nere i ankomsthallen istället. Saknar också att köpa mina färska räkor på väg hem som för många år sen. Kan man inte öppna en räkcounter med kylväska och klampar innanför security ? detta är det jag kan komma på nu.

Välkommen än en gång till forumet.

Hej!
Landvetter är ofta en väldigt smidig flygplats men jag har tyvärr lite skarp kritik.
Kapaciteten verkar inte genomgående vara ok.

En fråga om ankomst från land utanför EU/EES eller Schengen.
Det har jag på senare tid gjort 2 gånger till Landvetter.
Båda har varit en katastrof.
Igår kom jag från Istanbul med Turkish Airlines som landade 11:55
Oturligt nog strax efter ett plan från Iran Air.
Så polisen ville få alla från Teheran genom passkontrollen innan vi fick gå av bussen.
Så vi blev inlåsta i bussen i 30 minuter!
Detta kan jag säga är den överlägset sämsta service jag råkat ut för någonstans.
Förutom för 2 år sedan när jag kom med en Charter från Phuket kl 3 på morgonen.
Då fick alla vänta i planet 2 timmar tills passkontrollen öppnade.
Finns det några planer på att adressera detta problem?

Last edited:
Hej Glenn och tack för feedback.

En av våra styrkor är att vi är en smidig flygplats med ett stort utbud, men med korta smidiga flöden. Det är vår ambition att både avresande och ankommande skall vara snabbt och smidigt och det har ju inte varit så i ditt fall. Vi måste förhålla oss till de krav som polis, tull och övriga myndigheter ställer på oss och det kan skapa logistiska utmaningar. Jag skall dock ta en kontakt med passpolisen för att se om vi kan göra någonting annorlunda för att det skall gå smidigare i fortsättningen.

- Fredrik

Hej!
Landvetter är ofta en väldigt smidig flygplats men jag har tyvärr lite skarp kritik.
Kapaciteten verkar inte genomgående vara ok.

En fråga om ankomst från land utanför EU/EES eller Schengen.
Det har jag på senare tid gjort 2 gånger till Landvetter.
Båda har varit en katastrof.
Igår kom jag från Istanbul med Turkish Airlines som landade 11:55
Oturligt nog strax efter ett plan från Iran Air.
Så polisen ville få alla från Teheran genom passkontrollen innan vi fick gå av bussen.
Så vi blev inlåsta i bussen i 30 minuter!
Detta kan jag säga är den överlägset sämsta service jag råkat ut för någonstans.
Förutom för 2 år sedan när jag kom med en Charter från Phuket kl 3 på morgonen.
Då fick alla vänta i planet 2 timmar tills passkontrollen öppnade.
Finns det några planer på att adressera detta problem?

Toppen