Senaste nytt

GOT-LHR-GOT med British Airways flyttar till från T5 till T3 på Heathrow

GOTBound

Medlem
Jag fick idag ytterligare ändring, denna gång ställdes flighten med avgång GOT 20:10 in och BA föreslår ombokning till avgången 12:40 på en kommande BA flygning GOT-LHR-GOT som föranledde mig att gå och se över min bokning då 12:40 avfärd effektivt dödar arbetsdagen.

Nu ser jag att ankomstterminal och avgångsterminal på LHR är T3 istället för T5.
Ingen First Class Wing men istället möjlighet till att prova nya Centurion loungen samt teoretisk kortare restid in till London.

Just för denna resan lite smolk i bägaren då jag reser med GOTBound Sr. och tänkte överaska med First Wing upplevelsen från check in till lounge.

EDIT: Flytt från T5 till T3 sker från 1/4, dvs från och med 1/4 ankommer och avgår GOT flyg med BA från T3. ARN ligger kvar på T5.
Which terminal | airport information | British Airways
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jag fick idag ytterligare ändring, denna gång ställdes flighten med avgång GOT 20:10 in och BA föreslår ombokning till avgången 12:40 på en kommande BA flygning GOT-LHR-GOT som föranledde mig att gå och se över min bokning då 12:40 avfärd effektivt dödar arbetsdagen.

Nu ser jag att ankomstterminal och avgångsterminal på LHR är T3 istället för T5.
Ingen First Class Wing men istället möjlighet till att prova nya Centurion loungen samt teoretisk kortare restid in till London.

Just för denna resan lite smolk i bägaren då jag reser med GOTBound Sr. och tänkte överaska med First Wing upplevelsen från check in till lounge.

EDIT: Flytt från T5 till T3 sker från 1/4, dvs från och med 1/4 ankommer och avgår GOT flyg med BA från T3. ARN ligger kvar på T5.
Which terminal | airport information | British Airways
Som Emerald är det ju en stor fördel att flyga från T3 om man inte reser First med tanke på alla lounger där (har inte koll på om alla är öppna).
 

GOTBound

Medlem
Semi-OT...
Under Manage My Booking kan jag välja Find a different flight. När jag väljer nytt flyg [BA code share med AY metall via HEL] så går allt bra tills jag klickar på Confirm new flight.
Den vanliga boknings progress-baren dyker upp men sen får jag felmeddelandet "Something went wrong, please try again"... irriterande så nu sitter jag i en lång telefonkö till BA. Tilläggas skall att för GOTBound Sr. fungerande ombokning online direkt på första försöket. Även om resan går först i april vill jag få detta fixat nu så vi kommer med samma flyg.
Då har GOTBound Sr. ingen status och jag är OW Emerald, vet inte om det är mitt Finnair Plus nummer som ställer till det hela för online ombokning :confused:.

EDIT: Förvånansvärt kort väntetid till BA, hela samtalet inkl. ombokningen och diverse on hold medans operatören knappade tog 26 minuter från första signalen tills vi var klara.
Nu blir det morgonflyget 08:40 med ankomst till HEL 11;00 [10:00 CET], arbete från loungen för mig och all play för GOTBound Sr. tills vi flyget mot LHR kl 16:00, summa summarum en helt ok lösning.
Nu håller vi tummarna att Finnair Platinum Wing Lounge hunnit öppna tills april.
 
Last edited:

Henrik_B

Medlem
Kommer med BA till T3 från MAN (domestic) och åker vidare vidare från T5 till ARN. Går det bra att använda Centurion- eller någon av de övriga T3-loungerna?
 

henrik l

Medlem
Funderade på om detta var bra eller inte men kom nog fram till att det är bra då det finns fler och bättre lounger på T3 samt att jag oftast väljer att flyga American över till USA och de använder ju normalt Terminal 3

Känner mig lite kluven. Helt klart är att loungeutbudet är på uppsidan. Cathay's båda lounger är ju riktigt trevliga. Nersidan är ju om man har en tight transfer och ska till T5. Men man får se till att ha gott om tid:D
 
Toppen