Senaste nytt

Good bye till första klass med Emirates från Arlanda

Välkommen till 2014. Eller vänta nu, det är ju 2015! ;)

Om du läser lite av vad @simon_says91 skrivit om Emirates, så inser du nog snabbt att detta inte är någon direkt nyhet. Emirates har ända sedan starten gjort ship change av och till.

Jo jag och en annan medlem var ju tyvärr några av dom få som fått känna på dessa hårda smällar mer byte av plan. Man kanske skall köra en bokning och se vad som händer om de blir något igen :rolleyes: Har ju lovat mig själv att inte sätta min fot på deras plan i framtiden som de ser ut nu med deras fortsatta beteende på customers affairs i Dubai.

Jag har en bokning i F den 19 Jan. Blir spännande detta.....

Skulle inte alls vara orolig för det. Enligt expertflyer är det 4 personer seatade på ek157 som flyger upp till arlanda den 19 januari. Skillnaden för mig var att jag var den enda bokade den dagen och de fanns inga bokade på tjärran på vägen från Dubai, 14 Pers ifrån ekonomi blev uppgraderade till Business på min avgång. Tack vare planutbytet fick dom tillgång till 60 fler platser i ekonomiklass. Sen flytta dom upp resten som dom överbokat.

Så mina förhoppningar om att uppgraderas till F är rätt obefintliga mao. Attans då ;-)

Rapport kommer givetvis!

Så mina förhoppningar om att uppgraderas till F är rätt obefintliga mao. Attans då ;-)

Rapport kommer givetvis!

Uppgradering från C -> F från Arlanda är nog obefintlig om du inte gör detta med poäng eller cash. Från Arlanda är standardpriset 9000SEK Y -> C -> F per enkel väg.

Emirates får oftast bara fullt i ekonomi så uppgradering Y -> C är vanligare. Vill inte låta negativ men tyvärr är det så. Hade dock gärna hjälpt dig med poäng men vet inget smidigt sätt att uppgradera en bokning utan att befinna sig på den. Kanske går, har ju 41 250 miles som jag säkert inte kommer flyga upp.

Toppen