Jag har aldrig fått fler en det första.Jag har fått en ny Golden Ticket i veckan. Verkar som att de skickar ut en per år.
Fick ni någon feedback av personen ni gav den till?
En Golden Ticket ger ett tack-mail från mottagarens manager, samt att det registreras på mottagarens personalfil. Detta tas sedan med i en kalibrering i slutet av året där det görs en så kallad "peer positioning" som används för att bestämma hur stor bonus personen i fråga kommer att få. Golden Tickets är dock bara en lite del av detta, men väldigt uppskattat bland crew.Någon som vet vad Cabin Manager kan förvänta sig av att få en Golden Ticket? Klapp på axeln eller något mer...?
Utöver utmärkt service så tycker jag också att det BA levererar vad gäller mat och dryck är klart godkänt. Drink & nötter innan maten, Champagne finns, val mellan 3 varmrätter. Desserten kommer i alla fall från DO & CO så kanske BA har ny leverantör. På en flight på dryga 2 timmar slår BA många europeiska bolag. Gardinen tydligt stängd mellan economi och business. På både Arlanda och Heathrow gillar jag skarpt den tydliga och fungerande prioboardingen, olika grupper/zoner mellan 1-5 som verkar fungera utmärkt.