Senaste nytt

Golden ticket till personal på British Airways

Det finns olika tillfället. Om det är på long haul finns det flera tillfälle att ge bort Golden ticket, men om det är på short haul passar det bra när man kliver av.
Ah, man måste göra det IRL. Jag har nog inte fått någon sådan fysisk biljett, eller så har den åkt i skräpet.

Hur ger man bort den? Jag hade en dansk personal som gjorde ett bra jobb på em resa i First nyligen, minns inte namnet dock...

Det verkar också som om man kan ge bort en dylik biljett via BA:s webbsida. Från länken jag har i mitt första inlägg: "The letter describes how to give a Golden Ticket award to their staff in person or via their website."

Ah, man måste göra det IRL. Jag har nog inte fått någon sådan fysisk biljett, eller så har den åkt i skräpet.
Nej, det går utmärkt att göra online i efterhand. Är väldigt bra ifall man tex vill ge det till någon som jobbar via telefon med kundtjänst.

Som sagt. Går att skicka in via ba.com och formuläret ser ut så här.
golden.png

Jag har lämnat i economy en gång för något år sedan. Det var mellan GOT-LHR. Kommer inte exakt ihåg situationen, men jag frågade efter något, kan ha varit mera vin typ, nej det fanns inte, men en annan FA passerade och konstaterade att det gör det viss, jag fixar det. Vet inte om hon hade koll på att jag var guld, men den lilla extra ansträngningen tyckte jag var värd en golfen ticket. Har för mig hon blev glad, men tyckte bara att hon gjorde sitt jobb.

Nu som jag ser vad @JensE postar ovan vet jag vem som skall få en nästa gång jag talar med henne. Nämligen den norska customer service agenten J i Bremen. Hon borde lära alla som jobbar med kundservice hur man hanterar en kund. Hon är som Kristina i Tallinn, man blir genuint glad varje gång man talar med henne, och hon fixar alla relevanta frågor innanför ramen av det som går att göra (och enstaka fall, utanför ramen) ;)

Toppen