Senaste nytt

Gold tier med AMEX Platinum, befintligt Honors konto?

Marriot Bonvoy Gold Elite, uppdaterad inom <24h! Jag hade ett konto utan tier status som jag uppgav på AMEX sidan när jag ansökte. Väldigt snabb handläggning.

EK

Ja! Gör det på ett annat sätt än klicka på länken via Amex. Det gjorde jag. Så vips hade jag dubbla konton. Å andra sidan kunde Hilton supporten slå ihop båda kontona till "det nya". Chattade med dem i säkert 20 minuter igår kväll.

...men nu när jag kollar så har de inte slagit ihop kontona. Suck. Mina gamla poäng är inte överförda, och mina kommande bokningar syns inte på det nya kontot.
...och inte idag heller. Gick inte att ”combine accounts” via deras webb. Chattade igen. Så nu ska det fixas inom 24h. Well.

Bättre att göra rätt från början.

...och inte idag heller. Gick inte att ”combine accounts” via deras webb. Chattade igen. Så nu ska det fixas inom 24h. Well.

Bättre att göra rätt från början.

Jag insåg att jag hade halkat ned till Silver 1/4 (trodde det skulle ske först 1/4 2020). Igår kväll efter jag hjälpt Mrs. GOTBound med hennes ansökningar så gick in på mitt AMEX konto och ansökte om Honors Gold och uppgav mitt befintliga konto. Idag när jag loggade in på mitt Honors konto så var jag Gold igen, men på AMEX sidan så står det "Pending" för Hilton...

EK

Marriot Bonvoy Gold Elite, uppdaterad inom <24h! Jag hade ett konto utan tier status som jag uppgav på AMEX sidan när jag ansökte. Väldigt snabb handläggning.

EK

En fråga: jag ser bara Starwood och inte Marriott Bonvoy på förmånssidan. Var såg du Bonvoy?

En fråga: jag ser bara Starwood och inte Marriott Bonvoy på förmånssidan. Var såg du Bonvoy?

AMEX har inte uppdaterad sin sida sedan mergern. Det blir Marriot Bonvoy.
Jag hade basstatus på Marriot så det fungerade att fylla i sitt befintliga kontonummer och få det uppgraderat.

EK

EK
Det är ju tyvärr inte värt så mkt längre med Gold hos Marriott, en flaska vatten eller så får man gratis men ingen lounge.

Starwood Golld som man fick innan motsvarar mer Bonvoy Plantinum, så erbjudande kan ses som en "nedgradering".
Ja, i vad man får som förmåner är det definitivt en nedgradering.

Om man däremot jämför i "vad det kostar att tjäna in", så blir det ju ungefär samma. Det är ju ungefär lika "dyrt" att skaffa sig Bonvoy Gold som galma Starwood Gold (förutom att man kunde få Starwood Gold på stays). Så man kan gissa att kostnaden för Amex är någonstans i närheten. Min gissning är att det är därför som de landat där de gör.

Toppen