Senaste nytt

Go extreme in Dubai

Mindek

Medlem
Intressant. Vet du vad din polare hyrde och hur mycket han betalade?

Var en båt runt 50 fot tror jag, kostade kanske 5000 SEK för tre-fyra timmar. Dock är nyårsdagen en populär åka båt dag så priserna är lägre normalt och man kan hitta en hel del erbjudanden på vardagar, de har t.ex. nåt "halva priset på måndagar" som man kan utnyttja lättare om man inte jobbar hela veckan :)
 

Agö

Medlem
Igorius och jag körde som nämnts lite sjöflygplan över Dubai. 40 minuters tur, Dubai Scenic Tour, för AED 1 495. Mycket välinvesterade pengar imo. Leverantören Seawings var utmärkt. Kan verkligen rekommenderas.

Dubai 2014 133.jpg

Dubai 2014 165.jpg

Dubai 2014 168.jpg
 

maba

Medlem
Nu är det ju för sent med tips till RedCarpet, men det här kan kanske vara användbart för någon annat som planerar att resa till Dubai i framtiden. Gillar man adrenalin ska man definitivt bege sig till Wild Wadi Water Park (precis bredvid "7-stjärniga" Burj Al Arab-hotellet) och testa den 33 meter höga vattenrutschkanan Jumeirah Sceirah där man kan komma upp i 80 km/h! Det finns annat smått och gott där också, bl a vågsurfing och en vattenrutschbana där man åker UPPFÖR!

Är det någon som planerar att besöka detta ställe i år så har jag "gå 2 betala för 1" biljetter hit. Finns två vuxenbiljetter och en för barn under 110 cm. Rates - Wild Wadi Water Park- Jumeirah

Varför inte prova Ski Dubai? Helt ok skidåkning i 400 meter lång backe. Åk därefter direkt till beachen och ta ett dopp i havet :cool:

Även här har jag en biljett till "Two hours slope pass" samt en till "Snowpark entrance"

Man får ta med egen alkohol på alla båtar jag varit på, köp i taxfreen (5 flaskor skumpa eller liknande per person).

Xclusive Yachts Charter Dubai - Luxury Yacht Charter & Boat Rental känns proffsiga, tror min polare hyrde där nu på nyårsdagen och allt fungerade bra.

Här har jag 3st " One hour yacht charter when a two hours yatcht charter is purchased" samt 3st "Two hours dinner cruise when a two hours dinner cruise is purchased"

Det enda "extreme" jag gjorde i Dubai var iFly

Har 3st biljetter till iFly Pricing | iFLY - UAE's first indoor skydiving experience - Dubai, Mirdif City Center

Utöver dessa finns finns det en uppsjö av andra 2 för 1 vouchrar som jag ger bort, bl.a.

Alpha Tours 15 minuter helikopter tur .:: Alpha Tours ::. se sedan fun ride
Audi TT taster experience från Dubai Autodrome
Aquaventure, stort vattenland vid Atlantis
Desert safari with dinner, fler olika arrangörer
Dubai aquarium combo ticket
Discover scuba session, från Dubai area divers (PADI)
Desert driving course (25 års åldersgräns)
Lost chambers Atlantis
Golf i överflöd, massor av olika banor
Shooting lesson, Sharjah shooting club
Dhow dinner cruise, olika arrangörer

Finns många fler, vid intresse skicka PM.
 
Toppen