hco
Medlem
Smidig transfer här på PVG. Visst, det är transfer security men i princip ingen kö när jag gick igenom. Risk för att det kan bli en choke point om många flighter samtidigt? Lite oklart för mig om det fanns mer kapacitet att öppna upp vid behov eller om det är designat enligt nålöge-principen a'la SVO (det var absolut inte så trångt dock).
Upp för två rulltrappor.
Hittade en China Eastern lounge där jag blev insläppt. Asante levererar igen!
Dock lite förvirring först men det löste sig snabbt. Inget försök att knappra fram mig i något system. Bara att scanna mitt boardingkort.
- "No, it's not printed on the boarding pass. But I have gold with Kenya Airways. Here let me show you..." [visar skärmdump på e-medlemskort]
- "Air France?"
- "No, not anymore. They were in Flying Blue with AF before but now they have their own program"
- "You have date?"
- "Date?" [börjar ana oro]
- "You have with date?"
- [inser att det är utgångsdatum som han frågar efter] "Yes, here!" [Swajpar till nästa skärmdump av profil där utgångsdatum syns]
- "Ah, good"
- "Ah, date, I understand now"
- "Can I take photo?"
- "Yes, no problem!"
Efter att mina skärmdumpar fotograferats får jag komma in.
Loungen bjuder på duschar, nudlar, frukt, dricka, annan varm mat, frukostaktig mat och rätt mycket sittplatser av varierande slag. Utrop på engelska med tips om hur lång tid det tar att gå till respektive gate.
Jag körde på "MU noodles". Smakade bra. Ingenting som lämpar sig att servera på ett flyg. =)
Nu blir det snart till att lämna PVG med Shanghai Airlines B737-89P.
Upp för två rulltrappor.
Hittade en China Eastern lounge där jag blev insläppt. Asante levererar igen!
Dock lite förvirring först men det löste sig snabbt. Inget försök att knappra fram mig i något system. Bara att scanna mitt boardingkort.
- "No, it's not printed on the boarding pass. But I have gold with Kenya Airways. Here let me show you..." [visar skärmdump på e-medlemskort]
- "Air France?"
- "No, not anymore. They were in Flying Blue with AF before but now they have their own program"
- "You have date?"
- "Date?" [börjar ana oro]
- "You have with date?"
- [inser att det är utgångsdatum som han frågar efter] "Yes, here!" [Swajpar till nästa skärmdump av profil där utgångsdatum syns]
- "Ah, good"
- "Ah, date, I understand now"
- "Can I take photo?"
- "Yes, no problem!"
Efter att mina skärmdumpar fotograferats får jag komma in.
Loungen bjuder på duschar, nudlar, frukt, dricka, annan varm mat, frukostaktig mat och rätt mycket sittplatser av varierande slag. Utrop på engelska med tips om hur lång tid det tar att gå till respektive gate.
Jag körde på "MU noodles". Smakade bra. Ingenting som lämpar sig att servera på ett flyg. =)
Nu blir det snart till att lämna PVG med Shanghai Airlines B737-89P.