Känns som ytterligare startup-grundare som fått hybris. Grundaren verkar driva en hyfsat framgångsrik home-swapping agency från London, men det är skillnad på att driva trafik till en hemsida och driva ett framgångsrikt flygbolag. Deras styrelse är också en salig blandning personer, som förvisso har flygvana, men i övrigt är det otydligt varför de skulle vara alls lämpade.
Av alla nya flygbolag, som normalt har små chanser till framgång, skulle jag de denna "satsning" än mindre. Flygbranschen är ju redan så effektiviserad att det troligen inte finns många medel kvar att spela med. Alla har redan försökt med bränsleffektivisering (genom att trycka in fler säten och köpa bränsle när det är billigt), utflaggning, inga kollektivavtal, slingning av flyg för att hålla de maximala tider i luften, samarbeten för optimerad matartrafik (för hög kabinfaktor), merköp (till absurdum med lotter etc), reklam ombord och på hemsidor etc.
De enda möjligheter jag ser är antingen att man har ett revolutionernande transportmedel som har lägre kostnader (det har man inte, och det har ingen annan heller) eller att man går i motsatt riktning och skapar ett boutique-flyg där man kan attrahera en kapitalstark målgrupp som vill ha något extra. För sistnämnda har ju hela branschens utveckling visat att dessa individer är få, och om det ska lyckas borde man väl snarare försöka fylla en Airbus A220 än det omöjliga uppdraget att fylla en A380.