Senaste nytt

Glömde paddan på planet

Jag glömde en bok en gång på en Air France-flygning. Det tycker jag var tillräckligt irriterande för att sluta stoppa saker i stolsfickan. Verkar som om jag kom lindrigt undan ändå ;)

Förlorade ett par noice cancelling lurar första gången jag använde dem. Sedan dess är jag nojig när jag använder stolsfickan.

Lite off topic och ett bra tips: när jag åker taxi tar jag alltid emot kvitto - med hjälp av kvittot går det att snabbt ringa tillbaka taxin. Jag har hittills haft användning av det en gång.

Glömde min padda för tre veckor sedan på thomsons 787 från phuket till Arlanda, och den är fortfarande inte funnen. Man kan söka på Missingx både på Heathrow och Arlanda dit lämnade sas personalen allt kvarglömt. Kunde ta upp till 2 veckor sa dom innan man skulle börja ge upp hoppet sa dom på bagport Arlanda. Skicka serienummer på paddan till missingx, står på baksidan av lådan.

Dock fick jag 2700:- utav Folksam förra veckan.
"Hitta min iphone" aktiverad men aldrig uppkopplad änsålänge.
64 st ipads har dom fått in på Heathrow senaste veckan :)

Last edited:
Skönt att veta att men inte är den enda personen som gjort detta :) Det finns många Kindle och iPads i london men inte min :( Spårade mitt plan till Göteborg och ingen lycka där heller tyvärr. Tack

Nåja, aldrig mer stolsfickan :)

Fungerar "hitta-mitt-äpple" även om enheten har flight mode aktiverat?

Nix.

Lite off topic och ett bra tips: när jag åker taxi tar jag alltid emot kvitto - med hjälp av kvittot går det att snabbt ringa tillbaka taxin. Jag har hittills haft användning av det en gång.

Och vad gör du i de länder där man bara får en pappersbit och själv får fylla i allt? Brukar sällan stå någon info som kan identifiera vilken bil man åkt med.

Nåja, aldrig mer stolsfickan :)

Mitt stalltips är att stoppa paddan bakom ryggen. Det är svårt att missa den då när man ska av.

Toppen