Senaste nytt

Glömde dator på planet - hur bör jag agera?

RhinoG

Medlem
Lyckades med katastrofinsatsen att lämna kvar min dator på SmartLynkärran mellan ARN-GOT (SK161) som ställdes in igår. Träffade en passagerare på flighten som jag ombokades till som sa att han såg någon lämna den till flygvärdinnorna.

Har sökt på lost and found (smartcarte) men inte fått upp min dator än. Deras telefontider verkar inte inkludera helg.

Finns det några kontaktvägar jag bör försöka för att få tag på datorn så snabbt som möjligt? Är EBD om det spelar någon roll.

Hade kunnat tänka mig att flyga T/R över dagen om jag bara kan få garantin att jag faktiskt kan plocka upp den.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Lyckades med katastrofinsatsen att lämna kvar min dator på SmartLynkärran mellan ARN-GOT (SK161) som ställdes in igår. Träffade en passagerare på flighten som jag ombokades till som sa att han såg någon lämna den till flygvärdinnorna.

Har sökt på lost and found (smartcarte) men inte fått upp min dator än. Deras telefontider verkar inte inkludera helg.

Finns det några kontaktvägar jag bör försöka för att få tag på datorn så snabbt som möjligt? Är EBD om det spelar någon roll.

Hade kunnat tänka mig att flyga T/R över dagen om jag bara kan få garantin att jag faktiskt kan plocka upp den.

Har gjort samma miss för ett par år sedan på Arlanda när jag klev av sista kvöllsflyget... Lost and found stängt fram till måndag morgon, men det var det som gällde. Hänga på låset där på måndag och hämta den. Som boende i Stockholm var det ju iaf ganska nära ut.

Även på min flight hade cabin crew tagit hand om den. Fick det till och med bekräftat från sas personal på Arlanda som ringde crew base och fick bekräftat från personen i fråga. Men när den väl är inlämnad till lost and found så är det inget de kan göra längre. Och det registrerades inte hos lost & found förrän måndag morgon.

Med andra ord tror jag det bara är att vänta till måndag morgon.
 

LarsCph

Medlem
Bättre på Arlanda än Kastrup med möjlighet att prata med någon i lost and found. Vi glömde en iPad på planet förra året LHR-CPH. Lost & Found Kastrup funkar via en online form var man ska hitta sin pryl först. Sen när man kollar upp där finns beskrivning typ "Ipad Blå", "Ipad Röd" osv. Jag kunne ju se i Find My att den fanns där men det var krångligt att få den tillbaka - efter att ha testat online form och fått en mejl retur "sorry, we cannot locate your item", åkte jag dit igen och efter att ha insisterat ganska mycket i customer service kontaktade de nån i lost and found som hittade iPad'en efter att jag hade väntat 30 minutter på att de hade tid att leta efter den på lagret med kvarglömde grejor. Det tog 1 vecka ialt att få den tillbaka. Så nej, glöm inget kvar på planet i Kastrup.
 
Toppen