Senaste nytt

Gjorde en bokning, fick två

Syversen

Medlem
Gjorde nyss en awardbokning på SAS hemsida (SAS-flighter). Skatter och avgifter har dragits (en gång) på mitt kort, och jag har fått bekräftelse per e-post på min bokning (en). Tittar jag på hemsida och i appen har jag dock två identiska bokningar med varsin bokningsreferens.

Känner att viss varsamhet kanske krävs för att det här inte skall sluta med att två bokningar blir noll. Någon som upplevt samma? Kan man förvänta sig att den extra bokningen städas bort?
 

mha321

Medlem
Har båda bokningarna fått ett e ticket nummer? Om inte så är väl det troligaste att den utan ticket kommer rensas automatiskt.
 

Syversen

Medlem
Har båda bokningarna fått ett e ticket nummer? Om inte så är väl det troligaste att den utan ticket kommer rensas automatiskt.

Nej, ser nu att den som inte bekräftats med ett e-postmeddelande saknar biljettnummer

Har bägge bokningarna olika biljettnummer? Är det en bokning för flera personer?

Den som inte bekräftats per e-post saknar biljettnummer ser jag nu. Bokningen är för bara en person.
 
Toppen