Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

Bonusen är Kitty Hawk i North Carolina där Wilbur och Orville Wright genomförde den första flygplansflygningen i december 1903. IATA-koden är FFA för First Flight Airport.

Jag har fortfarande inte varit där trots att jag i tjugo år har planerat att besöka den.
Korrekt, lite mer bilder därifrån:
20190525_124918.jpg
20190525_124949.jpg

Och ingen har (lite mindre förvånande kanske) lyckats identifiera bild nr 8 (tips: hur långt söderut i USA kan man komma?):
'
En strand utanför Dry Tortugas fortet kanske? en plats på min bucketlist för övrigt, men det har aldrig passat att åka dit än så länge...

Southernmost Point ligger väl i Key West?
Rätt iofs men nu är inte southernmost point den sydligaste punkten på USA... Det finns flera öar som ligger längre söderut. Dessutom så är ju inte ens southernmost point den sydligaste punkten på Key West :confused::confused: Alltid undrat varför turister står i kö för en bild vid den "tunnan"

Last edited:
En strand utanför Dry Tortugas fortet kanske? en plats på min bucketlist för övrigt, men det har aldrig passat att åka dit än så länge...
Helt rätt - verkligen värt ett besök tycker jag. Det går att ta båten dit också (fortfarande antar jag - ett bra tag sedan jag var där):
20190526_194709.jpg

Dessutom så är ju inte ens southernmost point den sydligaste punkten på Key West :confused::confused: Alltid undrat varför turister står i kö för en bild vid den "tunnan"

Så rätt så. Men vet du, en gång i tiden var det inga större köer till "tunnan" - här står jag där för ca 30 år sedan:
20190526_194250.jpg

På 80- och 90-talen var Key West en av mina absoluta favoritplatser i USA. Har nog besökt staden en 8-10 gånger. Bodde alltid på dåvarande "South Beach motel" - när man befann sig på deras brygga var man söder om "Southernmost point" - om än inte på Key West sydligaste punkt. Runt år 2000 slutade jag åka dit - stod inte ut med den ständigt ökade trängseln av turister. Synd - jag "älskade" Key West och bil-vägen dit.

Toppen