Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Rickard_O

Medlem
Bästa var helt klart Skrea Backe sommargin som kommer släppas 3e juli. Om man nu gillar pink gin.

Lydens är ju också världsklass, men det var ingen nyhet direkt.
Tyckte Nordmarkens gin no.1 med limoncello satt som en jävla smäck!
Va inte lika imponerad över "Världens bästa GT" hos Lydens, kaffesockerlagen va alldeles för klen och kändes blaskig.
Men det är ju inte omöjligt att de va pga "bartendern", skakade som ett asplöv när han blandade :rolleyes: Kändes mer som en säljare
 

palmen

Moderator
Tyckte Nordmarkens gin no.1 med limoncello satt som en jävla smäck!
Va inte lika imponerad över "Världens bästa GT" hos Lydens, kaffesockerlagen va alldeles för klen och kändes blaskig.
Men det är ju inte omöjligt att de va pga "bartendern", skakade som ett asplöv när han blandade :rolleyes: Kändes mer som en säljare
Jag körde bara GT och inga drinkar. Lydens gin är bra, vad en bartender gör med drinkar kan ju vara lite vad som.
 

Homer

Medlem

Ginprovning 16 juni, 7 juli, 25 augusti​

Besökslördag 17 juni, 8 juli, 26 augusti​

Bokas under fliken "Boka ett besök"​


PRIS BESÖKSLÖRDAG​

Välkomstdryck och visning av kopparpannorna och bränneriet.
Provning på höskullen med sex stycken av våra destillat.

UTAN MIDDAG
640
SEK / person


MED MIDDAG
VARMRÄTT + EFTERRÄTT
990
SEK / person

Middagen består av varmrökt lax smaksatt med Roslagssnaps, säsongens primörer, ugnsrostad potatis och bröd samt Annas kladdkaka med RoslagsPunschgrädde eller Punschpannakotta med färska bär till efterrätt.


PRIS GINPROVNING​

Välkomstdrink och visning av kopparpannorna.
Ginprovning på höskullen med vår egen gin och med gin från några andra svenska destillerier.

Besöket inkluderar välkomstdrink, visning av bränneriet, plocktallrik, provning av 6 x 2 cl svensk gin samt tonic.

725
SEK / person
 

Nikje

Medlem
Skål från Silverkris Heathrow.

20230627_143124.jpg


20230627_142858.jpg

Blandad med Schweppes Indian Tonic. Ganska intetsägande men hade ingen dricks till bartendern så kanske för lite gin.. Bra att börja lugnt iofs. :)
 

fcx

Medlem
Dags att begå premiär i denna tråd.

Jag tycker att Gin Mare är en väldigt trevlig vardagsgin med lagomt sträv "tallsmak", som passar utmärkt till Fever Tree Mediterranean (utan citronskiva). Dock så börjar nuvarande flaska att sina, och priserna på nya är rätt galna. Jag tycker inte att det är en premiumgin, så närmare 500 kronor flaskan som den kostar på de flesta ställen är uteslutet. Vad är ett lämpligt substitut med liknande profil, till liknande tonic?
 

Kris

Medlem
Dags att begå premiär i denna tråd.

Jag tycker att Gin Mare är en väldigt trevlig vardagsgin med lagomt sträv "tallsmak", som passar utmärkt till Fever Tree Mediterranean (utan citronskiva). Dock så börjar nuvarande flaska att sina, och priserna på nya är rätt galna. Jag tycker inte att det är en premiumgin, så närmare 500 kronor flaskan som den kostar på de flesta ställen är uteslutet. Vad är ett lämpligt substitut med liknande profil, till liknande tonic?
Gillar också Gin Mare. Med fokus på mediterranean tonic så tycker jag det passar fint med 'blommiga' och multi-krydd gin (mer basic handfull kryddor/smaker). Några ideer kan vara Silent pool, Nordes, Citadelle och kanske Jinzu. Inte för att de nödvändigtvis är substitut till Gin Mare, men de passar fint med Mediterranean tonic. Ej heller koll på vad de kostar.

Passar även på att slänga in en rek på Etsu som är en nyvunnen favorit bland japansk gin. Dock mer åt citrus-hållet.

Njut!
 
Toppen