Senaste nytt

GHA Discovery Titanium – är det verkligen så lätt via 3 brands?

Alex H

Medlem
Jag brukar bo ungefär 15–20 hotellnätter per år men har aldrig brytt mig särskilt mycket om hotellprogram. Jag bor oftast på Kempinski och har på så sätt nått Platinum i GHA Discovery.

Efter att ha läst den här tråden började jag titta på fördelarna med Titanium. Jag har alltid tänkt att det är ouppnåeligt för mig eftersom jag aldrig kommer upp i 30 nätter per år.

Men har jag förstått reglerna rätt att det även räcker med tre stays hos tre olika brands under samma kalenderår?

Säg att jag bor 20 nätter under året: 18 nätter på Kempinski, 1 natt på Anantara och 1 natt på exempelvis NH. Skulle jag då faktiskt bli Titanium?

Det låter nästan lite för enkelt för att vara sant, särskilt eftersom det finns ganska billiga hotell inom GHA. I princip skulle man alltså kunna ta två billiga ennattsvistelser hos två andra brands och nå Titanium.

Har jag missat någon hake, eller fungerar det verkligen så?

Och räcker en enda natt hos respektive nytt brand, förutsatt att det är en qualifying/eligible stay bokad på rätt sätt?

Skärmavbild 2026-08-25 kl. 11.44.02.png

Skärmavbild 2026-08-25 kl. 11.44.39.png

Tre stays med tre olika brands räcker. Det är så lätt.

Ja, det är så jag tolkar det också. Men det låter nästan lite för lätt. Med tanke på vilka förmåner man får som Titanium förstår jag inte varför inte fler uppmärksammar GHA Discovery. Det låter nästan för bra för att vara sant, särskilt eftersom det ändå finns väldigt många hotell och brands att välja mellan.

Skärmavbild 2026-08-25 kl. 13.23.12.png

Ja, det är så jag tolkar det också. Men det låter nästan lite för lätt. Med tanke på vilka förmåner man får som Titanium förstår jag inte varför inte fler uppmärksammar GHA Discovery. Det låter nästan för bra för att vara sant, särskilt eftersom det ändå finns väldigt många hotell och brands att välja mellan.

Visa bifogad bild 177508
Men nu är det sant - har själv fått status på det sättet i flera år. Du får den även på köpet om du skaffar Klarna Max abonnemang.

Notera att med Klarna gäller statusen bara innevarande år + nästkommande. Efter det måste du tjäna in den som vanligt

Toppen