Senaste nytt

Genvej til Skyteam elite status...

BCflyer

Medlem
Jag gjorde precis en testbokning på KLM. Kostnaden för bagaget försvinner med mitt Assante Platinum men sätesvalet kostar fortfarande.
 

ChJ

Medlem
Tog mindre än en vecka och inget utöver skärmbild från SAS-appen som visade Gold och mitt namn. Matchade SAS Gold mot Gold Elite. Nu återstår bara att hitta användning för den nya statusen kommande året... :)
@pep Stort tack för tipset!
 

LarsCph

Medlem
jeg er stadig ikke kommet i mål med at blive matchet (!) - efter at have skrevet med dem af flere omgange. Først bad de om et billede af mit fysiske EBD kort så det har de fået. Så skulle det være på vej. Jeg skrev igen i dag - og det virker lidt som skruen uden ende. Nu skal jeg "Kindly share a scanned copy of the membership statement mentioning the tier, membership number and flights taken." - jeg syntes ikke helt jeg kan finde noget sted på SAS hvor man kan trække sådan én ud. Er der andre som er blevet bedt om det, og hvad sendte i til dem?
 
Svar på frågan om fysiskt kort.
IMG_3263.jpeg
 

dino_81

Medlem
Första resan med min nyvunna Elite Plus-status genomförd. Stockholm - Amsterdam - Portland med KLM resp. Delta.

Resan var i ekonomi med billigaste biljetten där bagage ingick.

Bortsett från lite oklarheter i loungerna gällande hur de skulle knappa in Kenya Airways Asante Rewards i datorn fungerade allt enligt plan.

Korrekt status på boarding card, rätt till extra bagage med prydlig prio tag och jag kunde fritt välja säte.

Så problemen vissa hade med ITA-statusen har inte återupprepat sig.
 

LarsCph

Medlem
jeg er stadig ikke kommet i mål med at blive matchet (!) - efter at have skrevet med dem af flere omgange. Først bad de om et billede af mit fysiske EBD kort så det har de fået. Så skulle det være på vej. Jeg skrev igen i dag - og det virker lidt som skruen uden ende. Nu skal jeg "Kindly share a scanned copy of the membership statement mentioning the tier, membership number and flights taken." - jeg syntes ikke helt jeg kan finde noget sted på SAS hvor man kan trække sådan én ud. Er der andre som er blevet bedt om det, og hvad sendte i til dem?

Så lykkes det endelig - jeg åbnede en ny case lørdag - og søndag morgen var matching på plads.

Jeg skal til Portland, Oregon senere i år så funderer på routen via Amsterdam med KLM/Delta i stedet for British Airways via London :) Er der nogen særlige fordele hvis man rejser i business class som Platinum?

Screenshot 2023-10-01 at 20.19.46.png
 
Toppen