Senaste nytt

Genvej til Skyteam elite status...

Hachans

Medlem
Finns det någon info om hur väl Asante-status funkar hos andra SkyTeam-bolag? Anledningen att jag frågar är att status hos ITA (som körde en generös kampanj härom året) visade sig fungera ganska dåligt hos andra bolag, att detta inte var ett tillfälligt problem, och att det fortfarande inte går att få poäng från de flesta andra bolag till ITA:s Volare. För de som var vana vid OneWorld eller Star Alliance kom det som en överraskning att vad som ser ut som en allians-status kan vara så dåligt integrerad mellan bolagen.

ITA har ju varit alliansens svarta får med en massa särregler. Men från och med i höst lämnar de ju ändå tydligen.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Jannes

Medlem
Och giltigt till Augusti 2024 likt de övriga på FlyerTalk? Har själv inget inom SkyTeam, och funderar på att köra bara på skoj, då det kanske blir att flyga med KLM/AF inom nästa år och jag har ingen status med dem.
Ingen som kan bekräfta utgångstiden för deras nya matchade status? Hur fungerar statusperioderna hos Asante?
 

Jannes

Medlem
Tackar! Så intjäningsår verkar vara kopplat till reg-månad, och här får man statusen på samma period då.
 

peter1012

Medlem
Jag begärde en matchning av mitt EuroBonus-kort igår morse och blev tillsagd att vänta 72 timmar innan ändringarna syns på mitt konto.

Det skulle också vara trevligt att veta om KQ kommer att ha en "soft-landing" policy för dem som inte återkvalificerar sig!
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen