Senaste nytt

Generell tråd för frågor om Minimum Connection Time (MCT)

Det är dessutom inte en sammanhängande biljett så då får det bli ännu tidigare helt enkelt.
Jag hade åkt dagen innan om det är kritiskt att komma med flyget hem. Eller tagit minst 6h byte för att minimera risker. Hade det inte varit kritiskt att komma med nästa flyg hade jag nog tagit 3-4h marginal.

Jag har en genomgående resa med Air France GOT-CDG-ZNZ. Där jag har 1h45min i CDG.
Om jag har förstått det rätt så landar jag i Terminal 2G och behöver ta bussen till 2F för sedan passera passkontroll och gå mot 2E där nästa flyg går.
Hade velat hinna med loungen en kort stund men det kanske kan bli tight med tid? Hur mycket tid borde jag räkna med?
Räkna med att du kommer behöva all tid för transit. Terminal 2E kan vara gateområde K, L eller M, där L och M kräver busstransit från huvudterminalen (K). Har du turen att det är K-gates så kanske du hinner en sväng på loungen där.

Jag landade på 2E-L när jag kom från CPT, och det tog 1h45min för mig att ta mig till gaten i 2D.

Räkna med att du kommer behöva all tid för transit. Terminal 2E kan vara gateområde K, L eller M, där L och M kräver busstransit från huvudterminalen (K). Har du turen att det är K-gates så kanske du hinner en sväng på loungen där.

Jag landade på 2E-L när jag kom från CPT, och det tog 1h45min för mig att ta mig till gaten i 2D.
Tack, ställer jag in mig på att det kan bli för tight med lounge och får hoppas på lite flyt med K-gates.

Jag hade åkt dagen innan om det är kritiskt att komma med flyget hem. Eller tagit minst 6h byte för att minimera risker. Hade det inte varit kritiskt att komma med nästa flyg hade jag nog tagit 3-4h marginal.
Oj, okej så pass. Nä så kritiskt är det väl inte, men kan inte heller hedga för sandstorm. Får bli 2-3 timmar och snabba skor.

Toppen