Senaste nytt

Generell tråd för frågor om Minimum Connection Time (MCT)

Fredah

Medlem
Jag hittade ingen bättre tråd och tekniskt sett så har jag inte bokat ännu men eftersom MCT redan diskuterats i tråden så kanske någon kan hjälpa mig?

Vad är det för minimum connection time på ICN ?
Just nu funderar jag på LH (MUC-ICN) > BR (ICN-TPE) vilken är 50min.
När jag googlar på detta så får jag fram MCT 45min international > international men vet ju att det är mycket om och men.
Primära frågan är om det går att boka.

Testar att bumpa denna innan jag försöker i andra trådar:

Har en mellanlandning på LAX (CPH-LAX med SAS) och skall därefter vidare till LAS (2h) med Delta på T3 - är det görbart?

Har även naivt nog bokat LAS-LAX (med United, T8) med endast 1h och 35 min innan LAX-CPH. Denna hänger nog mest löst, men återigen, är det görbart?

Reser solo och har endast carry-on om det hjälper.

Om du har genomgående biljett så ska det inte vara några problem och blir det problem så kommer du bli ombokad.

Jag har inte så mycket erfarenhet av byten på LAX men tycker att det låter som du har bra med tid.

Min erfaranehet av LAX (utan MPC) är att det kan ta från 15 minuter i passkontrollen till två timmar om något strular. 1h35min på separata biljetter skulle jag inte ta. 2h på sammanhängande är ok om jag vet att det finns senare plan (vilket det borde göra på LAX-LAS). 2h på separata biljetter skulle jag nog inte ta.

Testar att bumpa denna innan jag försöker i andra trådar:

Har en mellanlandning på LAX (CPH-LAX med SAS) och skall därefter vidare till LAS (2h) med Delta på T3 - är det görbart?

Har även naivt nog bokat LAS-LAX (med United, T8) med endast 1h och 35 min innan LAX-CPH. Denna hänger nog mest löst, men återigen, är det görbart?

Reser solo och har endast carry-on om det hjälper.
Som andra sagt så vet man ju aldrig hur lång tid immigration tar , men har du MPC redo så borde du ha bättre förutsättningar än utan MPC

Däremot bytet LAS-LAX till LAX-CPH så ska du väl vara airside när du kommer in med united från LAS då det är domestic. Sen går du bara i labyrinten airside från T7/8 till TBIT, tar cirka 20-25 minuter (lägg på kanske 5 minuter om flyget går från nya west terminal TBIT) i ett lite snabbare gång tempo. Så är du incheckad och har boardingpass till LAX-CPH redo borde du hinna

Här är en karta:

Edit: video på promenaden

Last edited:
Ah, läste slarvigt att resan med United var på returen. Då ser jag betydligt mindre risk med 1h35 även om förseningar kan givetvis ställa till det och alternativkostnaden för att hitta en ny hemresa till Norden troligen inte är obetydlig om Unitedkärran är så sen att du missar anslutningen

Precis. Jag kommer se till att ha MPC också.
Däremot är det väl ett större frågetecken om det är möjligt att checka in digitalt / airside LAX-CPH? Vad händer om jag inte kan checka in och måste till check-in counter? Då lär ju bra mycket mer tid krävas gissar jag.

Bokade om så jag har 2h och 10 min på vägen tillbaka, och bytte till Delta LAS-LAX (T3) som på utresan. LAX-CPH kan jag inte missa.

Bokade om så jag har 2h och 10 min på vägen tillbaka, och bytte till Delta LAS-LAX (T3) som på utresan. LAX-CPH kan jag inte missa.
Lite dåligt väder i Vegas och du är tok körd! Händer oftare än man tror att det är riktigt oväder där (framförallt vind).
Om du inte kan missa LAX-CPH skulle jag lägga på väldigt mycket mer tid än 2h, förseningar på US inrikes är mer regel än undantag.

Jag har en genomgående resa med Air France GOT-CDG-ZNZ. Där jag har 1h45min i CDG.
Om jag har förstått det rätt så landar jag i Terminal 2G och behöver ta bussen till 2F för sedan passera passkontroll och gå mot 2E där nästa flyg går.
Hade velat hinna med loungen en kort stund men det kanske kan bli tight med tid? Hur mycket tid borde jag räkna med?

Lite dåligt väder i Vegas och du är tok körd! Händer oftare än man tror att det är riktigt oväder där (framförallt vind).
Om du inte kan missa LAX-CPH skulle jag lägga på väldigt mycket mer tid än 2h, förseningar på US inrikes är mer regel än undantag.
Det är dessutom inte en sammanhängande biljett så då får det bli ännu tidigare helt enkelt.

Toppen