Canadien
Medlem
Jag fick följande svar från supporten.
Det ändrades för ngt år sedan men de facto har det gått att ge bort ca 1 månad tidigare än vad supporten angav. Så prova igen 31/1 eller 1/2 så ska du se att det nog går.
Jag fick följande svar från supporten.
Precis så som @Canadien säger. Jag kunde ge bort ett kort när 2 månader av min nya period passerar.Jag fick följande svar från supporten.
"Din kvot för att ge bort kort till familj och vänner uppdateras först när du får en ny giltighetstid på ditt EuroBonus-medlemskap, din nuvarande giltighetstid går ut 2019-02-28."
Min intjäningsperiod är dec-nov. och jag är även diamond 2019 men kan alltså inte ge bort något kort ännu! Så har det inte varit tidigare år för mig.
Har det inte med grace-period att göra? Att du potentiellt de första två nya månaderna på ditt år skulle kunna vara Diamond av grace, och därmed inte berättigad att ge bort? Efter två månader har bara de som tjänat ihop sig till Diamond på riktigt möjlighet att ånyo ge bort?Jag fick följande svar från supporten.
"Din kvot för att ge bort kort till familj och vänner uppdateras först när du får en ny giltighetstid på ditt EuroBonus-medlemskap, din nuvarande giltighetstid går ut 2019-02-28."
Min intjäningsperiod är dec-nov. och jag är även diamond 2019 men kan alltså inte ge bort något kort ännu! Så har det inte varit tidigare år för mig.
Har det inte med grace-period att göra? Att du potentiellt de första två nya månaderna på ditt år skulle kunna vara Diamond av grace, och därmed inte berättigad att ge bort? Efter två månader har bara de som tjänat ihop sig till Diamond på riktigt möjlighet att ånyo ge bort?
Jag förstår det, men det skulle kunna vara så att systemet för guldkortsutdelande inte "vet" det och att man bett systemet därför hålla på alla kortdelningsmöjligheter två månader så att bara de "nådiga" är kvar och man därmed är på den säkra sidan, så att inte obehöriga får denna gyllene möjlighet. Du är inte av dem.Skulle kunna vara så men jag har tjänat ihop till nytt Diamond "på riktigt".
Jag förstår det, men det skulle kunna vara så att systemet för guldkortsutdelande inte "vet" det och att man bett systemet därför hålla på alla kortdelningsmöjligheter två månader så att bara de "nådiga" är kvar och man därmed är på den säkra sidan, så att inte obehöriga får denna gyllene möjlighet. Du är inte av dem.
Halloj!
Min period Februari 2019 - Januari 2020 (EBD)
FruBrandten period Juli 2019 - Juni 2020 (EBS)
När ska jag ge bort ett EBG till henne? Om alls...![]()