Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Knucket

Medlem
Råkat ut för en spännanda sak. Har period 1 mars - 28 februari och blev Diamond nov2017 och gav bort ett guldkort. Har sedan feb2018 samlat ihop 52k poäng och borde kunna ge bort ett silverkort? Gick in på SAS.se och ser att jag redan gett bort mina bort för innevarande period, vilket inte stämmer. Har i kontakt med eurobonus per telefon och diamondsupport per mail fått besked att jag inte kan ge bort något nytt kort förrän juni2019. Så om jag får ihop resterande poäng till diamond innan 28februari så får jag inte ge bort ett guldkort?
 

Knucket

Medlem
Om jag får ihop poängen jan2019 och återkvalificerar måste jag alltså vänta fem månader på att ge bort ett guldkort?
 

pswe

Medlem
Råkat ut för en spännanda sak. Har period 1 mars - 28 februari och blev Diamond nov2017 och gav bort ett guldkort. Har sedan feb2018 samlat ihop 52k poäng och borde kunna ge bort ett silverkort? Gick in på SAS.se och ser att jag redan gett bort mina bort för innevarande period, vilket inte stämmer. Har i kontakt med eurobonus per telefon och diamondsupport per mail fått besked att jag inte kan ge bort något nytt kort förrän juni2019. Så om jag får ihop resterande poäng till diamond innan 28februari så får jag inte ge bort ett guldkort?
Låter som du fått korrekt besked. Kortutdelandet är möjligt en gång på kvalifikation och nollställs efter att din graceperiod har löpt ut.
 

palmen

Moderator
Råkat ut för en spännanda sak. Har period 1 mars - 28 februari och blev Diamond nov2017 och gav bort ett guldkort. Har sedan feb2018 samlat ihop 52k poäng och borde kunna ge bort ett silverkort? Gick in på SAS.se och ser att jag redan gett bort mina bort för innevarande period, vilket inte stämmer. Har i kontakt med eurobonus per telefon och diamondsupport per mail fått besked att jag inte kan ge bort något nytt kort förrän juni2019. Så om jag får ihop resterande poäng till diamond innan 28februari så får jag inte ge bort ett guldkort?
Jo det "stämmer".
Det första du kvalificerade till och gav bort är din kvot du kan ge bort det innevarande året samt året efter plus 2 månader till
Det guld du nu tjänat kommer du kunna ge ett silver för när ditt nuvarande år gått ut plus de 2 månader in på nästa år.

När du gav bort ett kort som diamond så var det för perioden nov 2017 -> maj 2019.
Det kort du sen tjänar in mars 2018 -> februari 2019, kommer du kunna ge bort från maj 2019
 

Knucket

Medlem
Tack för svar. Känns drygt att bara kunna ge bort ett kort för perioden mars 2017-april 2019, fast jag nått upp diamant ett år och guld ett annat. Vet att det väldigt givmlit förut med att kunna ge bort två guldkort på en kvalificering, iom att man kunde ge bort under graceperioden.
 

WAR

Medlem
Tack för svar. Känns drygt att bara kunna ge bort ett kort för perioden mars 2017-april 2019, fast jag nått upp diamant ett år och guld ett annat. Vet att det väldigt givmlit förut med att kunna ge bort två guldkort på en kvalificering, iom att man kunde ge bort under graceperioden.

Om man vänder på det så har du ett år på dig att kvalificera dig för Diamond för att få ge bort ett guldkort under ditt nästa år. Kvalificerar du dig tidigare så får du personligen belöningen att direkt få ett Diamondkort under innevarande år.
 

anke

Ny medlem
Hej.
Har hängt här ett tag och lärt mig massor, men det här är mitt första inlägg eftersom de senaste posterna gjorde mig lite orolig...
Jag har kval period jan-dec och kommer för första gången bli diamant i mitten av dec, min plan var då att ge bort ett guldkort till maken i feb 2019 (för att optimera 2 års giltighetstid på hans kort). Nu var det så att jag gav bort ett silverkort till svärmor i maj 2018, betyder det att jag inte kommer ha något guldkort att ge bort eftersom jag använt halva "ge bort kort möjlighet"?
 

Berglund

Medlem
Hej.
Har hängt här ett tag och lärt mig massor, men det här är mitt första inlägg eftersom de senaste posterna gjorde mig lite orolig...
Jag har kval period jan-dec och kommer för första gången bli diamant i mitten av dec, min plan var då att ge bort ett guldkort till maken i feb 2019 (för att optimera 2 års giltighetstid på hans kort). Nu var det så att jag gav bort ett silverkort till svärmor i maj 2018, betyder det att jag inte kommer ha något guldkort att ge bort eftersom jag använt halva "ge bort kort möjlighet"?
Här finns det lite olika upplevelser.
Jag gav själv bort ett silverkort i januari och kunde sedan ge bort ett guldkort i maj. Men det finns precis motsatta upplevelsen så det kan uppenbarligen variera.

Dock är det rimligaste att det borde fungera som du har tänkt, eftersom det tydligt står att Diamant kan ge bort ett guldkort, det står inte att detta är avhängigt av vad du gjort före det att du blev diamant. Guld får ju ge bort ett silver, det har du gjort, då har du fått din förmån där. Det vore konstigt om de skulle förneka dig den fulla Diamondupplevelsen beroende på något du gjorde som Guld. Jag är väl medveten om att de finns de som trots allt har blivit drabbade men jag tycker nog att det då borde gå att lösa med ett vänligt samtal.
 
Toppen