Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

palmen

Moderator
Påbörjade en ny period den 1 juni. Jag uppnådde diamond i förra perioden. Har sedan dess försökt att ge bort ett guldkort. Enligt min eurobonussida kan jag endast ge bort ett silverkort. Ringde då in till supporten och gav dem den information de behövde för att kunna lösa det där. I varje samtal jag ringde till dem slutade det med att de har haft problem med systemet. Är det någon mer som har haft likande problem med att ge bort ett kort genom supporten?
Jo det har varit lite strul sen nya plattformen togs i bruk i mitten på maj. Fler som haft liknande problem att man bara kunnat ge bort silver fast man ska kunna ge bort guld.
 
Med risk att framstå som trög...
Kan jag alltså ge bort tre guldkort genom att tjäna in diamant en gång och sedan inte flyga mer? Ett under intjäningsprioden efter det att diamant uppnåtts, ett under följande period samt ett under grace-perioden?
Är det någon som lyckats med detta efter migreringen av Eurobonus? Jag gav bort ett kort innan kvalperioden var slut, nu när jag är inne på nya perioden står det att min kvot är fylld.
 

seat56f

Medlem
Ändrade de inte så att man inte kan ge bort nytt kort förrän 12 mån efter att man givit bort det förra? Borde betyda att man A. vill ge bort kort ASAP för att "få igång timern" och B. kan ge bort max 2 EBG på 1 EBD-intjäning (om man inte drar in EBD på <3mån i början av sin kvalificeringsperiod).
 
Ändrade de inte så att man inte kan ge bort nytt kort förrän 12 mån efter att man givit bort det förra? Borde betyda att man A. vill ge bort kort ASAP för att "få igång timern" och B. kan ge bort max 2 EBG på 1 EBD-intjäning (om man inte drar in EBD på <3mån i början av sin kvalificeringsperiod).
Skedde denna ändring isåfall i samband med migreringen?
 
Toppen