Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Homer

Medlem
I dag 1:a mars gav jag bort ett guldkort till en som har perioden mars-februari.
Han fick guld status t.o.m. maj 2025

På hans konto syns statusen i apple appen

Aune SAS.jpg
 

v00peter

Medlem
Jag har letat i tråden, men hittar inte svaret, så jag ställer frågan... Min period är från mars till februari, vilket betyder att jag precis gick in i en ny period och då, likt tidigare, EBD. Sist gång jag gav bort guldstatus var i oktober 2021. Skulle åter ge bort guldstatus, men när jag loggar in på mitt konto på SAS för att göra det, så står det att jag kan göra det först 31e maj i år. Borde jag inte kunna ge bort status nu när jag går in i en ny period?
 

palmen

Moderator
Jag har letat i tråden, men hittar inte svaret, så jag ställer frågan... Min period är från mars till februari, vilket betyder att jag precis gick in i en ny period och då, likt tidigare, EBD. Sist gång jag gav bort guldstatus var i oktober 2021. Skulle åter ge bort guldstatus, men när jag loggar in på mitt konto på SAS för att göra det, så står det att jag kan göra det först 31e maj i år. Borde jag inte kunna ge bort status nu när jag går in i en ny period?
Tidigare har det varit så att man inte kan ge under grace, först när grace passerats kan man ge igen.
Anledningen till det är att man inte ska kunna ge ett kort under grace om man inte kvalificerade för EBD igen.
 

Jannes

Medlem
Rimlig förklaring, men man skulle ju tro att SAS system skulle kunna särskilja på grace-EBD och kvalificerad-EBD? Oh well...
Innebär bara att jag inte kan ge bort ett guldkort förrän december, vilket är lite tråkigt för min tänkta mottagare som tappar en hel höst av nytta.
 

Nordpilen

Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar att få guldstatus efter att man har gett bort det? Går det på en gång? Jag har en vän som har en flygning inom kort där jag funderar om det är värt att ge bort innan för att möjliggöra 25 % extra poängbonus?
 

pswe

Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar att få guldstatus efter att man har gett bort det? Går det på en gång? Jag har en vän som har en flygning inom kort där jag funderar om det är värt att ge bort innan för att möjliggöra 25 % extra poängbonus?
Det går ett mail till mottagaren omedelbart, så snart han accepterar gåvan är det klart.
 
Toppen