Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Jag har skummat igenom tråden, och tänker således så här:
Mrs.GOTBound har årsbryt i februari.
Giftar jag ett Gold nu så blir hon Gold från nu till februari 2022 + nästa medlemsår [februari 2023].

Giftar jag februari + 3 månader [maj 2022] så blir hon Gold t.om februari 2023 + 1 medlemsår [februari 2024]

Tänker jag rätt?
Du tänker helt rätt. Hon får ju graceperioden dessutom så hon har det ytterligare tre månader.

En del har haft problem om de gett kortet under de tre första månaderna på perioden. Det problemet har jag dock inte stött på när jag gett första eller andra månaden.
 

FF#1

Medlem
Snabb "akut" fråga åt en kompis

Han har just blivit Diamond, ny period i morgon 1/2

vad jag förstår får man bara ge bort ett kort vid första kvalet men måste det ges bort i kväll eller har han hela nästa period på sig?

Om det funkar som det ska så ska det väl gå hela nästa period?
 

palmen

Moderator
Snabb "akut" fråga åt en kompis

Han har just blivit Diamond, ny period i morgon 1/2

vad jag förstår får man bara ge bort ett kort vid första kvalet men måste det ges bort i kväll eller har han hela nästa period på sig?

Om det funkar som det ska så ska det väl gå hela nästa period?
Han ska kunna ge bort hela nästa period om inget ändrats.
Man får ge bort ett kort som sagt och det ska gå att göra någon gång under tiden man är EBD.
Men lämnar en disclaimer att det är covid och sas vi pratar om och saker kan ju alltid ha ändrats utan info...
 

FF#1

Medlem
Han ska kunna ge bort hela nästa period om inget ändrats.
Man får ge bort ett kort som sagt och det ska gå att göra någon gång under tiden man är EBD.
Men lämnar en disclaimer att det är covid och sas vi pratar om och saker kan ju alltid ha ändrats utan info...

Tack Palmen, slog vad med kompisarna att man får hjälp här på en halvtimme i en sån här fråga
 

fiffig

Medlem
En fundering över scenariot nedan:

Jag har en period jun-maj, är i nuvarande period diamant, nästa period också diamant. Föregående period guld. Har inte gett bort både guld/silver efter jag har blivit diamant.

Tänkt mottagare har exakt samma period.
Om jag har förstått rätt så ska mottagaren ta emot statusen i sep. Dock börjar då också min nya period. Kommer jag att förlora rätten till att ge bort dem korten och har endast en guld och en silver att ge bort efter september eller kommer jag kunna ge bort 2 korten var?

Det här står på ge bort sidan ”Du kommer att få nya medlemskap att ge bort om din medlemsstatus förnyas den 31 Aug 2023.”.
 

Attachments

  • 50D1CAD8-AF54-4C22-96E2-934BDE4A566E.jpeg
    50D1CAD8-AF54-4C22-96E2-934BDE4A566E.jpeg
    52,3 KB · Visningar: 88

palmen

Moderator
En fundering över scenariot nedan:

Jag har en period jun-maj, är i nuvarande period diamant, nästa period också diamant. Föregående period guld. Har inte gett bort både guld/silver efter jag har blivit diamant.

Tänkt mottagare har exakt samma period.
Om jag har förstått rätt så ska mottagaren ta emot statusen i sep. Dock börjar då också min nya period. Kommer jag att förlora rätten till att ge bort dem korten och har endast en guld och en silver att ge bort efter september eller kommer jag kunna ge bort 2 korten var?

Det här står på ge bort sidan ”Du kommer att få nya medlemskap att ge bort om din medlemsstatus förnyas den 31 Aug 2023.”.
Du kan ge bort kort varje gång du når EBD. Du måste ge bort kortet innan kvalårets slut för de år du är EBD.

Första året blir lite speciellt då du får statusen innevarande år och nästa år.
Du kan första året ge kortet året du blir EBD eller året efter.

Om du sedan blir EBD igen ditt andra år kommer du kunna ge det kortet året efter. Ger du inte bort ditt första kort året du blir EBD eller året efter förfaller det.
Huruvida du kan ge under grace period låter jag vara osagt, men skulle inte ta det för givet. Din grace period har egentligen inget att göra med ditt kvalår. Det är bara en gratis "förlängning" utifall att poäng kommer in sent mm
 

LarsCph

Medlem
Huruvida du kan ge under grace period låter jag vara osagt, men skulle inte ta det för givet. Din grace period har egentligen inget att göra med ditt kvalår. Det är bara en gratis "förlängning" utifall att poäng kommer in sent mm

Jag testade detta nu under hösten - jag var diamond och nu gold eftersom jag har varit lite sen på att dra igång resandet igen efter Covid. Da min grace period började 1 August gav jag ett guldkort till min fru - det funkade. Men då min grace period slutade och jag då blev gold blev hon också nedgraderat till silver.
 

palmen

Moderator
Jag testade detta nu under hösten - jag var diamond och nu gold eftersom jag har varit lite sen på att dra igång resandet igen efter Covid. Da min grace period började 1 August gav jag ett guldkort till min fru - det funkade. Men då min grace period slutade och jag då blev gold blev hon också nedgraderat till silver.
Det låter som en "bugg/feature". Någon annans status ska inte påverkas av din status.
 
Toppen