Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Alltså det jag tänkte främst på var om jag har kortet både innevarande period och kommande? Sen om det försvinner direkt 1 feb eller efter graceperiod är mindre intressant.
Japp, så länge mottagaren har passerat sin egen graceperiod så ska det bli innevarande plus nästa plus grace.

Jag är EBB och har kvalificeringsperiod Dec 1 - Nov 30. När bör jag ta emot ett EBG för bästa effekt? Har en resa till USA 5e januari 2020 så varje ju fint att ha guld då, men är lite osäker på om man ska vänta ett par månader in på sin kvalificeringsperiod för att få behålla guldkortet så länge som möjligt?

Jag är EBB och har kvalificeringsperiod Dec 1 - Nov 30. När bör jag ta emot ett EBG för bästa effekt? Har en resa till USA 5e januari 2020 så varje ju fint att ha guld då, men är lite osäker på om man ska vänta ett par månader in på sin kvalificeringsperiod för att få behålla guldkortet så länge som möjligt?

1 Mars har det varit tidigare, d v s 3 månader in på ditt år. Då har man fått innevarande år plus nästa, plus 3 månader grace = 24 månader

1 Mars har det varit tidigare, d v s 3 månader in på ditt år. Då har man fått innevarande år plus nästa, plus 3 månader grace = 24 månader

Ok. Och om jag skulle ta emot ett guldkort säg 1 jan för att ha på USA-resan så blir det att jag har guld "bara" fram till 1 dec 2020 istället?

Är det någon skillnad om jag bokar en resa nu när jag är EBB och blir EBG precis innan resans avgång, eller om jag blir EBG nu och bokar som EBG? Tänker på fördelar som EBG om det blir inställda/ombokade flighter pga väder eller annat

Är det någon skillnad om jag bokar en resa nu när jag är EBB och blir EBG precis innan resans avgång, eller om jag blir EBG nu och bokar som EBG? Tänker på fördelar som EBG om det blir inställda/ombokade flighter pga väder eller annat
Inte direkt. Uppdatera din bokning med rätt prefix så fort du blir EBG, det som ev händer långt i förväg brukar beröra alla (tex ändrat schema och flygning går inte dag X).

Är väl mest viktigt det ligger inne när det närmar sig, låt säga 24-48h innan det är dags

Vad gäller första året man kvalificerar sig för guld? Har medlemsår december-november och blev EBG i somras.
Trodde då att jag kunde ge bort ett silver innevarande medlemsår, samt ett efter december. Tydligen fungerar det inte så då jag ser detta i inloggat läge. Som jag tolkar det kan jag inte ge bort något mer innan efter hela nästa medlemsår + grace.

Attachments

• EBG.PNG
    EBG.PNG
    50,5 KB · Visningar: 387
  • Gilla
Reactions: Gus
Vad gäller första året man kvalificerar sig för guld? Har medlemsår december-november och blev EBG i somras.
Trodde då att jag kunde ge bort ett silver innevarande medlemsår, samt ett efter december. Tydligen fungerar det inte så då jag ser detta i inloggat läge. Som jag tolkar det kan jag inte ge bort något mer innan efter hela nästa medlemsår + grace.
Låter skumt, vet att det är ett stängt fönster för att ge bort under grace, men inte sådär? Ring sas och fråga eller maila guld supporten

Du kan ge bort en gång per kvalifikation, som jag förstår det har du uppnått guld en gång hittills.
När systemet var nytt fanns det andra möjligheter men det är tillrättat.

Toppen