Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Min intjäningsperiod är januari - december, senast jag gav bort EBG var i december. Borde jag inte kunna ge bort ett kort i april igen då? Dvs. I morgon..
 

palmen

Moderator
Min intjäningsperiod är januari - december, senast jag gav bort EBG var i december. Borde jag inte kunna ge bort ett kort i april igen då? Dvs. I morgon..
Det beror på vilken intjäning det EBG är kopplat till. Blev du EBD förra året och gav bort ett kort i december kommer du inte kunna ge bort ett till kort då du bara kan ge ett kort per gång du blivit EBD.
 

FF#1

Medlem
Tänkte kolla om det har kommit en ny kvot nu när det är 1:a april, men sas hemsida är ett dåligt aprilskämt i dag...

med Chrome laddas aldrig "modulen" med dialogen för att ge bort kort, bara blank sida

Firefox ger ett felmeddelande....
An error occurred during a connection to Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg | SAS
Firefox prevented this page from loading in this way because the page has a content security policy that disallows it.

Med Safari så hamnar man i en loop med en inloggningsruta från gamla sidan ett antal varv innan den sidan blir helt vit...

Det går bra nu.... :)
 

FF#1

Medlem
Logga först in på classic.sas.se, och använd sedan den här länken:
Ge bort ett EuroBonus-kort - SAS

Man kan alltid lita på "Classic" ;)

tackar,

då vart det som i fjol, fick en ny kvot i dag.

Så som jag ser det så är det bara att tidpunkten att ge bort ett nytt kort har förskjutits från 2 månader till 3 efter perioden.

Har kalenderår som period, har kvalat i november-december till diamond varje år sen 2014

ungefär så här har jag gett bort kort.

~ november 2018 (nytt kort i kvoten 1/4)

30 december 2017 (nytt kort i kvoten 1/3)

~augusti 2016 (nytt nytt kort i kvoten 1/1)

3 februari 2015 (nytt nytt kort i kvoten 1/1)

~ december 2014 (nytt nytt kort i kvoten 1/1)
 

JensE

Medlem
Om jag ger bort guldkort till en polare som har kvalificeringsperiod Jan1, 2019 - dec 31, 2019 nu.
Hur länge kommer hans guldkort vara giltigt?
 
Om jag ger bort guldkort till en polare som har kvalificeringsperiod Jan1, 2019 - dec 31, 2019 nu.
Hur länge kommer hans guldkort vara giltigt?
Om jag tolkar sidorna och räknar på det som diskuteras rätt...
Så borde det vara giltigt till mar 2021
Denna period, nästa och tre grace
 
Toppen