Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

FF#1

Medlem
Verkar ju hel-snurrigt?
Borde ju vara ett kort per kvalificering?

Ska bli kul och se om det verkligen är så eller nått helt annat?
 

Kimmen00

Medlem
Du tjänar in EBD under period 1 och kan då ge ett EBG till någon
I Period 2 kan du nu inte ge bort ett nytt EBG, även om du kvalificerar för EBD igen
I din tredje period kan du inte ge bort ett kort under första 3 månaderna då det räknas som din grace period från vad du tjänade in första period. EBD som du tjänade in i period 2 kan tidigast ge ett guldkort efter 3 månader i period 3.

Så verkar reglerna vara nu.

Det jag kan tycka är vettigt är att varje gång man kvalificerar till EBD får man ge bort ett guldkort. Möjligheten att ge bort guldkortet har man innevarande år, nästa år samt graceperiod. Om jag har ett guldkort att ge bort och återkvalar till EBD kan jag då ge två guldkort (förutsatt att jag inte givit bort guldkortet redan från tidigare period).

Verkar ju rätt absurt. Jag gav bort ett EBG under min period (1/12 2016- 30/11 2017). Jag under perioden återkvalat mig till Diamond jag är diamond i denna period nu (1/12 2017 - 30/11 2017) men kan iaf inte just nu ge bort ett kort? Skall jag behöva vänta 3 månader in i denna period? Är det så de menar? Eller måste jag IGEN i denna period återkvala mig innan jag kan ge bort ett EBG?
 

andersl

Medlem
Verkar ju rätt absurt. Jag gav bort ett EBG under min period (1/12 2016- 30/11 2017). Jag under perioden återkvalat mig till Diamond jag är diamond i denna period nu (1/12 2017 - 30/11 2017) men kan iaf inte just nu ge bort ett kort? Skall jag behöva vänta 3 månader in i denna period? Är det så de menar? Eller måste jag IGEN i denna period återkvala mig innan jag kan ge bort ett EBG?

Ja, du måste vänta 3 månader i perioden. Jag fick det här svaret från Diamond supporten häromdagen:

Hej Anders.

Tack för ditt mail!

Vi har gjort en liten korrigering när det kommer till Give away card. Förnyelsen av give away card sker numera efter ditt utgångsdatum på kortet(2018-02-28) och inte vid period byte som tidigare. Anledningen till ändringen beror på att du får längre betänketid och det känns mer logiskt. Du kan ge ett nytt Guld kort tidigast 01 mars 2018, prova gärna i första hand att ge kortet online och skulle det inte fungera så gör vi det gärna manuellt här ifrån.

Hör gärna av dig om du har några andra funderingar!
Med vänlig hälsning

Xxxxxx xxxxxxx
Traveler Consultant
SAS Sales and Service


Argumentet att jag får längre betänketid är ju helt underbart :D
Och undrar om det finnas någon utanför SAS som tycker att det är mer logiskto_O
 

FF#1

Medlem
fast om man kan ge det efter grace period är det ju ok, men om man måste hoppa över en period är det ju helknasigt?


har period helår.

gav senast bort ett kort augusti -16, måste ge bort ett till innan nyår.
kommer att kvala om den 13/12 som det ser ut nu...
När kommer jag då kunna ge bort ytterligare ett kort, 1/4 2018 eller 2019?
 

Canadien

Medlem
Hmm stämmer verkligen detta?

Jag har också helår. Jag kommer kvalificera mig nu i Dec.

Tror ni jag kommer kunna ge ett kort i Dec och ett 1/4?
Ja, om du är guld nu så bör det bli så. Men du får säkert ringa in för de verkar inte ha 100% systemstöd för dessa regler utefter vad som rapporterats här.
 

Once56

Medlem
1/4 2018 om jag förstår deras senaste kommunikation. En gång per period, dock inte under de första 3 mån av perioden
Så tolkade jag det också, men så svarar inte diamant-supporten. De säger att du kan ge bort ett kort när du blir Diamond, men sedan får du vänta till efter grace på nästa kvalificeringsår! Dvs 1/4 2019 i detta fall!
 

Canadien

Medlem
Så tolkade jag det också, men så svarar inte diamant-supporten. De säger att du kan ge bort ett kort när du blir Diamond, men sedan får du vänta till efter grace på nästa kvalificeringsår! Dvs 1/4 2019 i detta fall!
Prova att ge kort den 1/4 2018 och om det inte går så ring dem.
 
Toppen