Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Enligt supporten ska man inte kunna ge ett guldkort igen förrän man har återkvalat till Diamond i näst period. Detta skrev även diamondsupporten till mig häromdagen. Man menar på att denna möjlighet att ge guld igen förändrades när systemet byttes. Jag kan heller inte välja ur goodiebagen igen.

Tycker det är helt vansinnigt att du får detta svar och till mig säger de i skrift:
"Tidigare har det gått ge bort kortet direkt när man går in i en ny kvalificeringsperiod. I och med systembytet vi gjorde i mitten på maj så måste man invänta de 3 första månaderna in i den nya kvalificeringsperioden innan man får en ny kortkvot, därav att du inte fått ny kortkvot."

Informerar de inte personalen om vad som faktiskt gäller?

• Gilla
Reactions: fcx
Hade inte läst tråden på ett tag så jag kommer nu inte med någon ny information, men jag fick alldeles nyss beskedet att jag då jag inte återkvalar till diamond kommer jag inte kunna ge bort ett guldkort till.

Hade inte läst tråden på ett tag så jag kommer nu inte med någon ny information, men jag fick alldeles nyss beskedet att jag då jag inte återkvalar till diamond kommer jag inte kunna ge bort ett guldkort till.

Är det 3 mån grace-perioden du syftar på då? Alltså att de informerar dig om att du inte kommer kunna ge bort ett nytt kort under nästa period?

Hjälp mig tänka rätt:
Jag ska få ett guldkort av en familjemedlem.

Min intjäningsperiod är 1 Jun 2016 - 31 Maj 2017

När ska jag hämta ut guldkort för att maxa längden?
Hur längde är det då giltigt?

Tacksam för input!

Efter 1 sept, det blir då giltigt till 31 Maj 2019 plus tre månaders grace till 31 Aug 2019

Någon som vet om detta gäller fortfarande efter alla uppgraderingar?

Hjälp mig tänka rätt:
Jag ska få ett guldkort av en familjemedlem.

Min intjäningsperiod är 1 Jun 2016 - 31 Maj 2017

När ska jag hämta ut guldkort för att maxa längden?
Hur längde är det då giltigt?

Tacksam för input!

Nu om du behöver det närmsta tiden, annars kan du lila gärna vänta ett par månader för att vara på den säkra sidan.
Då borde du ha till Aug 2019 (innevarande + nästa + 3 månader) vid nuvarande "regler"

Är det 3 mån grace-perioden du syftar på då? Alltså att de informerar dig om att du inte kommer kunna ge bort ett nytt kort under nästa period?
Precis. Jag kommer inte kunna ge bort ett guldkort under tiden som jag är Diamond endast av nåd. Dvs kvoten för att ge bort kort fylls inte upp förrän efter 3 månader in på den nya kvalificeringsperioden.

Tycker det är helt vansinnigt att du får detta svar och till mig säger de i skrift:
"Tidigare har det gått ge bort kortet direkt när man går in i en ny kvalificeringsperiod. I och med systembytet vi gjorde i mitten på maj så måste man invänta de 3 första månaderna in i den nya kvalificeringsperioden innan man får en ny kortkvot, därav att du inte fått ny kortkvot."

Informerar de inte personalen om vad som faktiskt gäller?
Det här verkar ju inte stämma. Min kvalificeringsperiod började den 1 juni och jag gav bort ett guldkort den 25 juli utan problem.

Det här verkar ju inte stämma. Min kvalificeringsperiod började den 1 juni och jag gav bort ett guldkort den 25 juli utan problem.
När gav du bort ditt förra kort?
Min kvalificeringsperiod började den 1 juli. Jag gav bort guld i slutet av maj. Kan inte ge bort ett nytt nu "eftersom jag inte återkvalificerade till Diamond." Kan alltså inte ge bort Guld under grace-perioden.

När gav du bort ditt förra kort?
Min kvalificeringsperiod började den 1 juli. Jag gav bort guld i slutet av maj. Kan inte ge bort ett nytt nu "eftersom jag inte återkvalificerade till Diamond." Kan alltså inte ge bort Guld under grace-perioden.
Det var väl iofs bra av SAS att de fixade denna glitch.

Jag kvalificerade till Diamond i förrgår, min kvalperiod går ut sista augusti. Det kom direkt upp på webben att jag kunde ge bort ett guldkort tom 31/8. (och jag gav ett silver till min dotter för 3mån sen när jag var guld)

Toppen