Senaste nytt

Gdansk 24h

Sett det talas om Gdansk lite till och från här på forumet, även vänner håller Gdansk väldigt högt. Nu har jag tyvärr inga vänner som är sådana rese-experter som ni är.
Jag och sambon kommer spendera lite mer än 24h i Gdansk. En liten get away för att fira årsdag. Vädret ska bli strålande med 24 grader. Var ska vi bo? Var ska vi äta? Vad måste vi se och göra?
Kom med alla tips ni kan. Vi är väldigt glada för att se saker, dricka och äta gott. Tjejen äter dock inte kött.
 
 

sweflyer

Medlem
Bo nära gamla stan Główne Miasto.
Prova en snaps av lokala drycken Goldwasser (måste inte nödvändigtvis göras på restaurangen med samma namn).
 

Davvelavve

Medlem
Puro hotel i gamla stan har ett bra läge och en trevlig takbar. Enkelt att strosa ut bland restauranger. Ta en Uber till Westerplatte för lite historia eller åk till Sopot för lite SPA.
 

Rickard_O

Medlem
Är det årsdag så föreslår jag Hilton. Ett av de bästa Hilton i världen. Pool, spa, nice rooftop bar
Undra om det här kan va den största kryddningen i BC's historia, jag har inte bott på speciellt många Hilton i mina dagar, max en 15-20st (Exkl andra Hilton brands), men att detta ens skulle ta sig upp på topp 10 på en personlig lista är jag tveksam till.
Bor jag på Hilton i Gdansk väljer jag Hampton hellre, bättre läge och bättre rum, är priset väldigt lite skillnad bor jag ibland på Hilton på den tiden jag va Guld och Diamond pga bättre frukost.

Poolen är ett skämt, jag vet heller inte vad det är du syftar skulle vara ett spa? Det finns en bastu och en pool, något spa skulle jag inte likna det vid.
Ska man ta något att jämföra i närområdet vilket vore mest rimligt så spöar ju Warszawa och Tallinn Hilton i Gdansk med hästlängder.

Uppgraderingar lyser med sin frånvaro, man får max utsikt mot hamnen, inte mer, hotellet saknar lounge.

Är det jag säger subjektivt och min personliga åsikt? Ja absolut.
Men någonstans måste man dra en gräns, att kalla detta hotell för "Ett av dom bästa Hilton i världen" är direkt felaktigt.
 

Doctor-X

Medlem

Skrev lite tips 2020, de flesta håller fortfarande.
Restaurangerna Prolouge och Jadalina har stängt.
FreeNOW (taxibolag så som Uber, som beställs via app) - har varit överlägset billigast när jag varit där senaste åren.
 
Toppen