Senaste nytt

Gatlopp i natten mot kontinenten [semi-live]

GOTBound

Medlem
Spoiler alert: gatloppet har egentligen inte börjat än, tvärt om.
För tillfället är allt lugnt, strategin utlagt, planen som nu skall genomföras är väl planerad, vi får hoppas Moltke d.ä. håller sig och sin pessimism borta ikväll.

Idag provade något för mig väldigt ovanligt, att åka kollektivt från kontoret till GOT.
Jag inledde med att ta en buss, med passande namnet för kollektivtrafik RÖD Express till Landvetter Resecentrum och därifrån med i princip ingen väntetid lokalbuss 612 till GOT, allt detta till det facila priset av 68 kr som betalades, inte via Västtrafik app, utan Göteborgsparkerings app för där kan bussbiljetter betalas med AMEX. Överlag en smidig resa vilket även gav mig en sightseeing genom centrala Göteborg då Västtrafik envisas med alla linjer skall gå genom samma nollpunkt i centrala Göteborg.

Väl på GOT var det väldigt lite människor i rörelse, nytt rekord från att jag äntrat avgångshallen tills jag var igenom säkerhetskontrollen.
Vinga lounge med ett för dagen tråkigt utbud av kall mat är mitt kontor fram till avgång, well, jag tänker passa på att klämma in lite r&r sista timmen... på återseende i lugnet före stormen.
 

ekf

Medlem
Vänta nu, parkera Göteborg - västtrafik? Det var något nytt för mig. Man tackar och trevlig resa!
En bra, men undangömd, funktion... har själv nyttjat den ett flertal gånger vid besök i storstaden...

02C95B48-CDA9-4C6A-ADB8-61C47C29B9C9.jpeg FA3AF27D-C982-4F2B-81D2-46DEF19E3DBB.jpeg 4A5A9D91-F7C7-4818-9960-34253B4BC5E8.jpeg
 

GOTBound

Medlem
SK166 GOT-ARN
Nu börjar gatloppet mot kontinenten!
Boarding av typen ”de som sitter på rad 20 eller längre bak använd trappan” sen var det öppet för alla att gå ombord. Min bedömning vid gaten är att det blir ett halvfullt flyg till ARN.

Munskydd används av ungefär 5% av passagerarna.
Några gissningar om vad jag är på väg?
Vi lämnar stad vid rikets västra rand mot kunglig huvudstad i plural för att fara vidare mot stad vid sydöstra randen av sjön som en gång var vårt innanhav.
 

ekf

Medlem
SK166 GOT-ARN
Nu börjar gatloppet mot kontinenten!
Boarding av typen ”de som sitter på rad 20 eller längre bak använd trappan” sen var det öppet för alla att gå ombord. Min bedömning vid gaten är att det blir ett halvfullt flyg till ARN.

Munskydd används av ungefär 5% av passagerarna.
Några gissningar om vad jag är på väg?
Vi lämnar stad vid rikets västra rand mot kunglig huvudstad i plural för att fara vidare mot stad vid sydöstra randen av sjön som en gång var vårt innanhav.
Riga? Gdansk?
 

GOTBound

Medlem
SK1427 ARN-CHP
Huvudstäder i plural @NyfikenGrau först Stockholm och nu Köpenhamn.
35 minuters connection, av okänd anledning var vi 15 minuter sena från GOT men detta flög vi in och landade enligt utsatt tid vid gate 6 på
ARN.
Ett snabbt ärende hos SAS servicedesk, ett skutt uppför trappen till loungen följt av ett lika litet skutt till gate 4A.

Uppstyrd prio-boarding vid gaten, både utrop och på skärmarna ovanför vändkorsen. På kvällens flyg till CPH är det ikväll glest med passagerare, jag uppskattar ungefär 30% beläggning.

@ekf och @NyfikenGrau bra gissningar men jag håller på svaret lite till.
Vi lämnar för vår andra huvudstad på resan till en Hansastad som trotts flera namn aldrig stått under svensk flagg. Historiens vingslag har träffat denna stad genom århundradena i både mot och medgång t.o.m fått ett imperium på fall.
 
Toppen