Senaste nytt

Gate BSO i Frankfurt?

RhinoG

Medlem
Hej,

Flyger med tight anslutning i Frankfurt från Göteborg, vidare till Addis Abeba i morgon. Ser i appen att jag fått gate BSO som ankomstgate och ska sen vidare till B-non Schengen. Har businessbiljetter.

Innebär detta bussgate, och vart kommer jag hamna sedan i så fall? Finns det några bra tips att inte missa om det börjar bli tight med tid att ta sig till B?

Hej,

Flyger med tight anslutning i Frankfurt från Göteborg, vidare till Addis Abeba i morgon. Ser i appen att jag fått gate BSO som ankomstgate och ska sen vidare till B-non Schengen. Har businessbiljetter.

Innebär detta bussgate, och vart kommer jag hamna sedan i så fall? Finns det några bra tips att inte missa om det börjar bli tight med tid att ta sig till B?

Jag flög MUC-FRA för några veckor sen och B787 hamnade på B gates med buss tillbaka till terminalen. Förmodligen betyder BSO något åt det hållet. Däremot folk med tight anslutning hade personal väntande på dem innan bussen och blev skjutsad till deras plan direkt.

BSO är mycket riktigt bussgate (B Schengen Öst vill jag minnas det står för).

BSO till B gates är inte speciellt långt. Passkontroll såklart men den brukar gå ganska fort med EU pass.

Eftersom du måste genom passkontroll kan du nog inte få någon skjuts direkt till planet, och en direkt skjuts från ditt plan skulle nog bara hamna på BSO ändå och inte vinna något.

Jag har fått skjuts direkt till planet efter ankomst från Kanada och vi landat med försening och haft bussgate, och passkontroll gjordes då vid en liten specialstation även för de två andra som skulle med samma plan till ARN utan EU pass. Aldrig varit med om det vid utresa från EU dock.

Jag har fått skjuts direkt till planet efter ankomst från Kanada och vi landat med försening och haft bussgate, och passkontroll gjordes då vid en liten specialstation även för de två andra som skulle med samma plan till ARN utan EU pass. Aldrig varit med om det vid utresa från EU dock.
Jag har fått göra samma på väg ut. Sena från Arlanda, byte till Avianca.
Allt flöt på fram tills vi skulle gå av bussen. Då hade Avianca redan tröttnat och stängt dörren…snopet.
Blev Lufthansa istället dagen efter och 1200 Euro till reskassan, men det är en annan historia :)

Toppen